Welke vintage draag je vandaag? Deel X

19 likes

Dat is toevallig! Ik kom net terug van mijn vader waar ik mijn nieuwe aanwinst vintage chrono heb geshowed. Hij dook de kast in en kwam met exact dit horloge op de proppen, zijn eigen horloge van vroeger. Destijds voor 200 gulden gekocht als dagelijks horloge, zijn salaris was destijds rond de 250 gulden vertelde hij, dus een rib uit zijn lijf maar hij wilde een goed horloge dat lang mee zou gaan.
15 jaar geleden haperde er iets en was het volgens de plaatselijke juwelier niet meer de moeite van het repareren waard. Hij heeft toen een Seiko gekocht die hij nu nog draagt. Ik heb het meegenomen om te kijken of er nog iets te repareren valt. Toen ik hem opwond liep ie gelijk weer. Nu dus op zoek naar een horlogemaker.

17 likes

@vouwfietser even contacten?

Is een erfstuk met belofte dus deze zal nooit vertrekken.

30 likes

25 likes

Met zeldzame eenc AS 1220

25 likes

Leuk te lezen, de pontiac is van de grootvader van mijn vrouw geweest. Loopt ook nog goed, zou graag de wijzerplaat laten herstellen of vernieuwen maar weet niet of dat mogelijk is. Ga er ook nog een mooie lederen band bij zoeken.

1 like

Lichtbruin suède of als je van wat hippere banden hou mss eens kijken bij de joi de vivre lijn van Bulang and Sons?

1 like

Tnx! Bij Bulang and sons heb ik nog niet gekeken, zal het eens doen. Lichtbruin suede is me niet ‘fris’ genoeg, vrees ik :sweat_smile:.

Oris Star Chronoris

25 likes

Dit is nou een plastic Tissot…:smiley:

21 likes

Coole uitvoering :ok_hand::v::facepunch:

1 like

Een mooie blauwe tropic (de derde foto vind ik de mooiste, als je die in de juiste maat hebt: prachtig!) of een blauwe rally band zouden ook wel mooi staan denk ik. Ik zou dan wel voor wat harder blauw gaan en niet voor standaard donkerblauw.

1 like

Schitterend :muscle:

1 like

Avondwissel, even de vintage om:

18 likes

Een United Watch Works aan het uitproberen. Kijken of ie een beetje op tijd wil lopen, voordat deze weer terug naar de rechtmatige eigenaar gaat.
Vandaag geserviced.

24 likes

m’n crocograin horlogebandje uit de stallen van Hirsch is na enkele maanden draagplezier moe en versleten.
Ze is in de reserve doos beland om bij te komen en heeft plaats gemaakt voor een fraaie blauwe lederen versie van Undone. [met dank aan Metin @Watch2Morrow]
M’n Movado ‘UFO’ ziet er zo gelijk een stuk liever uit.

16 likes

Mooi bandje, maar de Hirsch versleten na enkele maanden al? Wat doe je ermee?

1 like

@Gobert
Niets bijzonders, gewoon dragen.
Wel een uurtje of 3 per dag lekker deskdiven.
En daar kan dat dun laagje opgespoten kunststof kennelijk niet echt goed tegen.

Maar dat deed/doe ik met m’n vol lederen Garmin bandje wat m’n Fenix 5S siert ook.
En daar heeft dat bandje geen enkele moeite mee.
Benieuwd of m’n Undone bandje m’n teleurstelling in ‘gevulde’ lederen horlogebandjes ongedaan kan maken.

2 likes