Welke vintage draag je vandaag? Deel X

Eldor Geneve vandaag.

21 likes

27 likes

Goedemiddag allen! En alvast een fijn weekend…

25 likes

De Kelton Marlin Calendar die vanwege de bijzondere kastvorm de nickname PORTHOLE heeft gekregen.

Voor de Nederlandse fans: PATRIJSPOORT

23 likes

Cool ding zeg!

1 like

Thanks. Zeker een funky 70’s watch :v:

18 likes

26 likes

Stemvork Longines overgenomen van @KoningKlok

24 likes

25 likes

Mooi! :grin:

18 likes

23 likes

Vandaag was een ULTRA langdradige werkdag, maar gelukkig is het nu weekend.

17 likes

Die is heel mooi, welk binnenwerk zit er in?

1 like

Vandaag de zwarte Poljot Sturmanskie uit de jaren 80 USSR

Speelt ook leuk met het licht vind ik

17 likes

Dank, uit 1979.

Een penanker, afgelopen jaar zijn eerste service gekregen.
Was wel een dingetje , wil niet iedereen aan beginnen.
@Tokes uiteraard wel, de held.

Blij mee!

3 likes

Ik was inderdaad curieus of er een penanker inzat. Alle ander Sicura’s die ik ken hebben ook penankers, maar van de chrono’s wist ik het nog niet! Moet ik nog toevoegen aan mijn collectie :wink:

Echt mooi bewaard gebleven!

Voor penankers vind je inderdaad niet snel iemand, ik doe ze zelf wel even graag als een ander. Simpel binnenwerk en moeilijker af te stellen , maar daar moet je mee leren leven vind ik

2 likes

Vandaag een leuke verrassing.

Een Omega F300hz staat al een tijdje op mijn verlanglijstje, en toen ik laatst op een veiling succesvol was, en daarmee weer een horloge van het lijstje kon afstrepen, was daarmee wel een wens in vervulling gegaan. Hoewel… Maar daar later meer over!

Gekocht via Ebay, waarbij duidelijk was aangegeven, dat het glaasje vervangen moest worden. Dat lijkt me niet het allergrootste probleem, die moet nog wel te vinden zijn. Maar Ebay gaf aan, dat de levering pas eind september, begin oktober zou zijn. Dat is lang wachten, als je dan weet, dat ik dan net vakantie zou krijgen, en enkele weken in het buitenland verblijf.
Groot was dan ook de verbazing, toen ik op mijn werk (waar ik alles laat aankomen, een stuk handiger dan thuis de bode missen…) opeens een pakje in mijn hand gedrukt kreeg. Toen ik het open maakte, zat er deze Omega F300hz in.

Duidelijk te zien, dat het glas vervangen moet worden, er zit een barst in. De kast en het uurwerkje zien er echter nog best goed uit. Na een beetje poetsen blinkt de kast als een spiegel en als er eenmaal een nieuw glaasje in zit, zal het horloge er werkelijk prachtig uitzien.

En nu nog even terugkomen op de hoewel… Dat zit zo. Dit is een prachtig horloge, maar niet het horloge wat mijn absolute voorkeur heeft. Dat is namelijk deze:

Die zal komende maandag hier zijn, want die had ik me op een andere veiling gekocht… De enige maar aan dit horloge is het bandje, het is nog niet zeker of het voor mijn polsen groot genoeg is…

Dus in plaats van 1 F300hz, mag ik me binnenkort eigenaar noemen van 2 prachtige Omega F300hz…

27 likes

Onwijs gaaf die Omega stemvorkuurwerken. Zien er idd nog goed uit!

Mochten de uurwerken toch onderhoud nodig hebben dan kan ik horlogemaker Hans van den IJssel uit Alphen ad Rijn aanbevelen. Hij heeft mijn 720hz Megasonic weer helemaal top gekregen :smile:.

Geniet ervan!

2 likes