Moet nog even een keuze maken…
Je kan hem gewoon om tijdens regen en hele vochtige omstandigheden.
Deze is waterdicht hoor, maar ik ga het zelf niet uitproberen tijdens de afwas…
Bijzonder; in die tijd zag je meestal dat de waterdichte chrono’s ronde pushers hadden, en de niet waterdichte rechthoekig of ovaal.
Maar de afdichting kan natuurlijk best dieper in de kast zitten
Zonder test en nieuwe pakkingen zou ik dit niet durven roepen bij een vintage horloge, zeker niet bij een chrono
Ik zou voor de Rox gaan
Ik heb hem nog nooit opengemaakt.
De venus doet het geweldig en ik ga het niet testen hoor. Niks aan doen zolang het uurwerk zo lekker loopt is mijn devies
Wellicht hebben jullie gelijk, ik heb het van horen zeggen en uit eigen ervaring kan ik inmiddels wel stellen dat ie inderdaad heel netjes dicht zit.
Nog nooit vocht erin gezien ook niet tijdens bijvoorbeeld het schaatsen in de afgelopen winter toen ik hem per ongeluk om had
Ik leer hier iedere dag van mensen zoals jij.
Als ie ooit open gaat maak ik foto’s.
gaan we doen
Daarmee loop je wel het risico op schade aan het uurwerk. Ook al loopt het uurwerk goed kan het zo maar zo zijn dat door ingedroogde olie (niet ondenkbaar bij zo’n oud horloge) het uurwerk harder zijn best moet doen met flinke slijtage tot gevolg.
1991 is toch net wel vintage
Loopt niet meer, maar vind hem leuk genoeg om te laten herstellen. Geheel uurwerk is onderweg en wordt er binnenkort ingezet
Echt een mooi horloge. Wat tikt erin?
Persoonlijk zou ik er toch een ander glas in laten zetten