Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Ik had mijn haar even los gegooid.

1 like

Vandaag een Sturmanskie, al lijkt de hond zich er niet veel van aan te trekken :laughing:

15 likes

Heel gaaf!

1 like

Voor vanavond deze:

24 likes

27 likes

Blijft ook een mooie! Goede bandkeuze ook, zou zelf niet op de combinatie zijn gekomen.
Valt me nu pas op dat hier ook sprake is van een “sterrenhemel” (term volgens mij hier geïntroduceerd door ernst). Ik heb dat bij mijn Zentra “sterrenhemel”.
Blijkbaar een typisch mankement van oude zwarte wijzerplaten.

1 like

Ja, sterrenhemel, sterrenstof, of het Engelse ‘stardust’. Hier nog een mooi voorbeeld.
https://www.horlogeforum.nl/t/sold-1955-eterna-matic-met-unieke-stardust-dial/236529

1 like

Wederom een gaaf ding! Van harte!

1 like

Vandaag deze Zodiac Seawolf uit eind jaren 50, begin jaren 60, aan de pols.:slightly_smiling_face:

Fijne avond gewenst. :four_leaf_clover::+1:

22 likes

23 likes

Al een boosterprik gehad?

2 likes

Even niet gepost, maar vandaag weer de Commodoor, ongelofelijk wat een tijgerding het eigenlijk is; zelfs na pakweg 20 jaar in de schuur gelegen te hebben is de kast, op een paar haarlijntjes en twee miniscule deukjes na nog topfris :heart_eyes:
Service zou geen kwaad kunnen, ondanks dat ie nagenoeg perfect loopt.

23 likes

Fraai design. Beetje Bauhaus?

1 like

Zo heb ik er eigenlijk nog niet eerder naar gekeken maar nu je het zegt, beetje wel inderdaad :grinning:

Onmeunig lastig op de foto te krijgen maar ik wilde het toch graag laten zien :smiley:

11 likes

Die ziet er nog heel netjes uit :ok_hand:t3:

1 like

Inderdaad; voor een horloge van minstens 60 jaar oud. :wink: Het is een van de eerste commercieel op de markt gebrachte echte duikershorloges ooit, samen met de Rolex Submariner en de Blancpain Fifty Fathoms rond 1953, maar ik zou er nu toch echt niet meer mee te water durven gaan… :sweat_smile: :joy:

1 like

Goedemorgen,

15 likes

Vandaag deze Seikomatic Sealion uit 1965

17 likes

Het zwaarste horloge in de verzameling.

17 likes