Ik blijf m zo mooi vinden
Vostok Amphibia uit eind jaren 80, begin jaren 90 tijdje terug overgenomen van @bg1. Schitterende blauwe wijzerplaat met indexen. Lume heeft een mooie ‘vanille’-kleur. Referentie is 470292.
Aangedreven door het onverwoestbare én nauwkeurige 2409A handopwindbare Vostok-uurwerk. Door de verstelbare hairspringconnector en de lange regulator kan het uurwerk precies worden afgesteld: dagelijkse afwijking 1 seconde.
Type 470 kast met een diameter van 39 mm en een lugbreedte van 18 mm. Op een blauwe leren racing-band.
Another UFO has landed. Uit 1976. Afkomstig uit Italië. Daar droegen ze de horloges op Metalcolor banden. Metaall met een corresponderende kleur ruit in de band. Alleen jammer dat de Italianen van die dunne polsen hadden .
Top aanwinst zo’n personalised watch.
Zie het niet vaak maar het lijkt me een mooi thema voor een topic of zelfs (sub)collectie.
Vergelijkbaar vind ik het een beetje met mijn flexbracelet met leren inserts, hier op een Fortis
Vandaag rocken we de recent ontvangen Seiko Bell Matic (4006-6080)… lekker horloge uit de jaren ‘70…
En dan toch nog de kroon er aan blijven hangen
Familie van mijn dude
Hoe rinkelt het alarm
?
Dat vind ik zelf echt het meest toffe aan het horloge… een mechanisch alarm… 2x per dag rammelt het horloge… het is echt een mechanisch geluid… je hoort ook echt de kracht van het alarm aflopen… als je het alarm wilt horen aflopen check de link, ergens halverwege staat een geluidsopname van het alarm… enjoy!!
Gaaf! Deze flex bandjes schreeuwen jaren 50 en 60