Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Wat is dat?

Een horlogeband :upside_down_face:

Deze heet schijnbaar crème ipv zandbruin. Linkie: https://www.ebay.com/itm/Unisex-Strap-Band-Watch-Strap-Lizard-Colour-Cream-LIZ01-Lug-0-25-32in-New-/312636458803

1 like

Wat een duur bandje, is bijna duurder dan het horloge zelf :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Maar hagedis bandjes zijn erg mooi op goud. Ik heb een ander horloge ook met hagedis bandje.

1 like

Klassiek, zwart of bruin maar niet teveel structuur in het leer dat leidt alleen maar aandacht weg van de wijzerplaat. En ik zou sowieso voor een flinke taper gaan.

Geef eens een suggestie? Gewoon glad leer?

1 like

Neen. Veels te druk en ik zou ook geen band met zij stiksels kiezen.

Haha dat sowieso, maar zo duur hoeft het natuurlijk niet te zijn. Deze heb ik incoming, mega cool. Op jouw horloge zou dat bandje nog beter staan denk ik.

15 likes

Bijvoorbeeld of zoiets

15 likes

17 likes

19 likes


Citizen met nauwelijks een krasje, zelfs de brushing op het kastdeksel is nagenoeg onaangetast. Bij de Patek boutique in Parijs waren ze er helemaal gek van :smile:

21 likes

Liever een klassieke dan?

Dit zou er inderdaad ook heel goed uit zien!

Na al de prachtige horloges hierboven, nu iets heel anders.
Vandaag een Setkon 17 om. Afgelopen zaterdag met de post ontvangen en gekocht omdat het weer een ander merk is van Ruhla. Ook hier dus weer het bekende UMF 24 penankertje onder de motorkap.
Uiteraard niet lopend gekocht, maar intussen tikt ie er lustig op los.
De lak op de wijzerplaat laat hier en daar al los en is gescheurd, dus enige voorzichtigheid was wel geboden.

15 likes

22 likes

Wat een schitterende en aparte 6 en 12!

Ofwel, zoals eerder aangehaald een glad zandbruin bandje, iets suede, of net iets met kleur? Soort blauw of flets-rood?
Of, om de look compleet te maken, een fijne goudkleurige schakel :wink:

ik zou voor een Tessuflex gaan

8 likes

@Chillekasper dat is dus ongeveer wat ik bedoel :grinning_face_with_smiling_eyes:

Of echt een schakelband :hugs:

Avondwissel naar mijn NA

15 likes

Waar kan ik die het beste bestellen?