Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Hoe vaak moet je hem laten servicen?

Definitieve bandkeuze? Staat hem goed.

Sinds ik hem heb ( ongeveer 3 jaar) nog geen servicebeurt gehad en loopt prima. Zal er binnen afzienbare tijd toch aan moeten geloven

2 likes

17 likes

Mooie band erbij zeg! :+1:t2:

1 like

:pray: dankje wel.
De band speciaal gekocht voor de Super Seville maar word door de seiko gedragen :rofl:

2 likes

Avondwissel

27 likes

Avondwissel naar NA.

Glaasje moet ik wel strakker maken. Heeft iemand goede tips hoe dit aan te pakken?

25 likes

Kijk eens naar de Nekkid Watchmaker op YouTube. Die laat zien hoe je krassen uit glas kunt halen en polijsten.

Moet die kast ook niet een flinke opknapbeurt hebben?

2 likes

Net binnen deze full set TIMEX Electric uit 1972. Iemand enig idee van welk bedrijf of merk het logo is op de wijzerplaat boven 6?

28 likes

Hanomag.

3 likes

dat lijkt mij geen plexi, maar een mineraal glaasje.
Ben zelf een zwaar bekrast zenith defy glasje te lijf gegaan met schuurpapier (nat 800 grit tot 10 000 grit) en daarna nog diverse polijstpasta’s. Het is uiteindelijk gelukt, maar reken maar op enkele uren om het zo te doen

5 likes

Heel gaaf!

1 like

Daar kun je weleens gelijk in hebben. Als ik er op tik klinkt het wel heel glazig.

800 tot 10000 grit. Dat is een serieus klein korreltje. :exploding_head:

Ik ga het filmpje van Nekkid Watchmaker ( dank @EnricoTutti ) maar eens kijken, maar ik denk ik het maar moet laten.

Ik zou me dood ergeren aan deze krasjes op andere horloges, maar ik vind het hier eigenlijk niet zo erg.
‘Hoort’ er een beetje bij na 50 jaar…

2 likes

:point_up:

NA avondwissel naar de Seamaster Chronostop koud overgenomen van @Amazon. Erg blij mee. Ziet er na al die jaren nog zeer strak uit

26 likes

Geweldig! Dank voor de info!

25 likes

Als je wilt weten wat het voor ‘glas’ is gebruik de eenvoudige truc door ongedragen horloge (zodat het koel is) met het glas tegen je voorhoofd te houden.

• voelt warm: kunstof
  • voelt koel: mineraalglas
  • voelt ijskoud (als in een ijsklontje): saffierglas

Ik weet het klinkt maf maar het werkt echt!

4 likes

Goedemorgen,

17 likes