Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Helemaal in de nopjes, deze verdal gerepareerd.
Eta 7489 automaat uit 1970.


Toch leuk dat het caliber ovaal lijkt maar niet is. Geweldig hoe het glaasje dit effect bereikt. Daydate op de 6 erbij.
Hoe vintage wil je het hebben?

13 likes

Zeker. Althans, zilver of champagne vermoed ik.

1 like

Is die wijzerplaat niet opnieuw gedaan? Oud Certina logo, wel erg wit, en T swiss made T, aangevend dat het een tritium wijzerplaat moet zijn toch?

1 like

Geweldig!

Ik heb zelf ook een piepan constellation. Deze ligt alleen onder het mes en heb ik nog niet gedeeld op het forum. Maar deze gaat binnekort zeker voorbij komen!

1 like

Oh, wat een karakteristiek duikhorloge. Zo worden die niet meer gemaakt.

Gaaf, dan zijn de mooiste!

Niks mis mee. Mooi model en wat ik er van kan zien ook een coole band :ok_hand:

1 like

24 likes

Ik zou het echt niet weten, ik heb er te weinig verstand van…

Ik vrees van wel…

1 like

Misschien dat deze dan ook niet origineel is….?

Ook erg wit

16 likes

Dat is niet doorslaggevend, op de wijzerplaat van het eerste horloge staat het oude logo, gebruikt tot ergens jaren 30/40, en T swiss made T, wat werd gebruikt om aan te geven dat er geen radium meer werd gebruikt maar tritium. Dit werd van midden jaren 60 gebruikt dacht ik. Matcht tijd technisch dus niet met elkaar. Ook, als je inzoomt, zie je dat sommige markers wat van de witte verf hebben meegekregen.

De wp op het tweede horloge ziet er volgens mij beter uit, maar er zijn er hier op het forum die er een veel beter oog voor hebben dan ikzelf, wellicht komen er nog reacties.

Edit, nog even nagekeken, oude logo werd tot ergens jaren 50 gebruikt volgens mij. Nog een andere weggever is dat er op het eerste horloge sowieso niets lichtgevends zit, geen radium of tritium, terwijl er dus wel die twee T’s staan.

3 likes

Dankjewel voor de informatie :pray:

1 like

Het is weer weekend, een pareltje uit het verleden uit de kist gehaald.

14 likes

Dank voor je tip.Geweldig om te zien hoe hij horloges demonteert en weer monteert. Bij mij zouden alle schroefjes door elkaar raken :upside_down_face:

Die vind ik niet zo storend en is niet als nieuw, maar toch in heel redelijke staat


Kruispost

21 likes

Vintage Mondia

21 likes


Goedemorgen vintage liefhebbers. Omdat het weekend is nag er wel eens wat speciaals om de pols. Vandaag mijn 67 jarige LeCoultre.

33 likes

M’n grote bumper automaat omgeslagen :blush:

21 likes

So dan. Jij gaat vandaag niet in de tuin werken.

1 like

Ik ga straks wel in de tuin werken maar met 1 andere horloge :wink:

3 likes