Damn dat is een mooie!
Bedankt!
Jaa is een zeer speciale
Heel mooie sierlijke lugs - mooie vangst weer Lex👍🏻
De wijzerplaat is ook nog helemaal mooi, en gaaf hoe het licht speelt met de metalic rood oranje lak op de wijzerplaat
Zeer gaaf.
Telt deze Revue Thommen al als vintage?
Is in ieder geval al op leeftijd.
Nog van voor het gedoe rond dit merk begon.
Als ik me het goed herinner ooit een kleine workshop ergens in een hoekje van een groot Frans industrieel concern. Daarna geloof ik wat op drift geslagen, stond of staat te koop en niet veel nieuws oneer de zon.
Maar goed, dit horloge is me dierbaar. Ik denk zelfs het eerste automatische horloge dat ik kocht. De plaat is een soort bruin koper, vind en vond ik erg mooi. En de bouwkwaliteit en het uurwerk zijn onberispelijk na al die jaren.
Vintage is 25 jaar en ouder
Wat een super staat zeg, gefeliciteerd!
Volgens mij is dat geen lak, dit is wat ze noemen een “gilt” wijzerplaat. Die werden “in negatief” gemaakt. Als eerste stap werd de wijzerplaat verguld (vaak in rosé goud). Daarna werd op de plaats waar de cijfers en tekst moet komen blanke lak gestempeld waarna de plaat met een chemische vloeistof zwart werd gemaakt. Maar dat gebeurde dus alleen op de plekken waar geen lak aanwezig was.
Prachtig exemplaar dit
Jaa het is een hele gave, naast mijn huidige vaste collectie ben ik pontiacs aan het verzamelen. Ik probeer zoveel mogelijk speciale exemplaren te vinden zoals oa deze
Dat zou ook zeer goed kunnen het is echt een speciaal ding en het unieke is dat de kast van staal is
Wow!
Rvs was vanaf midden jaren 30 enorm in opkomst voor horloges, volgens door de komst van “staybrite” een legering die makkelijker te vormen was. Zilver raakte daardoor in mum van tijd nagenoeg in onbruik.
Jaren 90. Is al gestempeld met Russia i.p.v. CCCP of USSR
Daar zit wat in maar bij mods is het doorgaans wel duidelijk dat het om een mod gaat, zeker omdat bij moderne horloges de modellen wel bekend zijn (zeker bij liefhebbers). Bij vintage/ Frankensteins heb ik eerder het idee dat men ze wil verkopen als originele modellen uit een vergane tijdperk.