Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Wow! Mooie Tissot :+1:

1 like

Wat een schoonheid!

1 like

Girard-Perregaux 7742 Horloge met Wekkerfunctie!
Zo’n 55 jaar oud en nog steeds zo mooi!

30 likes

Vandaag een Seiko Crown 57-8010 om. Heeft een mooi gepatineerde wijzerplaat, die wat donkerder is geworden. Er zat een stalen band om, maar stalen bandjes en ik zijn geen vrienden… Dus heb ik er maar een vintage ogende band op gezet van Finwatchstraps. Zit lekker, en staat ook best goed bij deze vintage Seiko. Ik heb deze ooit als defect gekocht, en nu blijkt, dat er een losgeraakt schroefje het uurwerk blokkeerde. Snelle fix, viel er zo uit…

16 likes

Mooie aanwinst (lijkt best wel veel op een Certina Argonaut trouwens), veel plezier ermee, Erik :+1:

1 like

Gaaf man! Ook serieus in de running geweest om deze aan te kopen.
Maar kom me vinger er niet op leggen; uit welk tijdperk komt deze? :sweat_smile:

1 like

Geen idee denk zelf jaren 70 of 60. De kast is 38mm groot

Het is een 72c volgens de uurwerk stempel

De deksel zegt dit:

14 likes

Hé, daar moest ik laatst al aan denken. Tof dat je 'm nog hebt, na al die jaren! Dat was een lekker knallertje, en geserviced door @PeterLC dus die kan er nog even tegenaan.

Hier een vergulde voor een spotprijs :+1:

2 likes

Tja, toen was ik nog behoorlijk productief. :wink: Heb er alweer 7 liggen hier, dus moet gauw weer aan de bak. :sweat_smile: Zitten ook batterijtjes bij hoor. :wink:

3 likes

Ook batterijtjes kunnen een uitdaging zijn. Zo heeft @Aad57 geloof ik een half donorwerkje aangesproken om mijn gekoesterde 7A28 te servicen.

17 likes

Damn. Bij de batterijtjes zit ook een kwarts Seiko chrono, met maanfase nota bene… :grin: …verwacht geen onheil. En anders schuif ik hem binnen het forum door. Is van een collega. :slight_smile:

7A48, dan?
De dingen zijn gebouwd als een tank, maar ik geloof dat achterstallig onderhoud bij mij 't euvel was. Alles functioneerde in eerste instantie wel, maar de reset was niet strak. Ik geloof echter dat je (qua vintage) eigenlijk geen beter quartzuurwerk gaat vinden. Of je moet er een Seiko Grand Quartz o.i.d. bij pakken. Thoughts @koekoek?

Kan een 7a48 zijn, maar ook een gevreesde 7t36 :grimacing:

De 7a serie zijn de beste quartz chrono’s ooit gemaakt. Een erg robuust, accuraat en servicebaar uurwerk. Maar na de 35-40 jaar dat de horloges er nu zijn is een service vaak wel nodig, best vaak hapert een van de chrono wijzers. Maar dat is niks ten nadele van het uurwerk. Bij de jouwe moesten er trouwens wel donor onderdelen aan te pas komen :+1:

2 likes

:100: top

Een horloge met de fantasienaam Pilot Watch.

11 likes

Ja, een heel fijn ding! Al jaren geleden gekocht van @Tudor13!

1 like

Dan zat ik helemaal abuis. Ik heb er de archieven op nageslagen maar ik verkocht mijn exemplaar destijds aan @JackW en niet aan jou, zoals ik oorspronkelijk dacht. Ik vermoed wel dat dit mijn ex is. September 1964?
https://www.horlogeforum.nl/t/sold-glycine-altus-compressor-uit-september-1964-met-doos-papieren/150790

Ha, die heb ik zo’n dertig jaar geleden ook gehad, als ik me goed herinner een ‘markt’ horloge - beetje genre Sicura of zo. Leuk weer terug te zien :slightly_smiling_face:

1 like

Yes dat is hem!

Hallo Don, het is gewoon een Ruhla met één van de vele namen die ze hadden.

2 likes