Grijze dag …bijpassende Kelton
Is die al weer 25 jaar oud?
Vandaag voor de tweede dag een Spoetnik uit de fifties om maar nu eentje van de Chistopol fabriek, tegenwoordig bekend als de fabrikant van Vostok horloges.
Let op, het secondewijzertje beneden is vervangen door een schijfje dat ronddraait en in het Spoetnik Satellietje zie je dan de seconden voorbij komen, heel charmant.
Ik vind de gedachte erachter wel leuk, maar hij zou mij te smerig zijn om te dragen.
Klaarblijkelijk vind ik alleen goed geconserveerde vintage horloges de moeite waard.
Nu alweer 12 dagen om de pols. Zonder de kroon aan te raken. Opmerkelijk voor een Vostok basis uurwerk van dik 30 jaar oud toch?
Ik ben niet zeker Jeroen… stond er niet bij stil. Had haar al vaker in de bruine draad gepost
Ik denk jaren 90. Dus feitelijk heb je gelijk… te jong
Ook weer zo mooi, leuke collectie heb je!
De originele kunnen niet op tegen de moderne namaak Sputniks. Zijn lekker creatief met de wijzerplaten die Russen.
En dan is dit nog een hele goede voor een vroege van bijna 65 jaar oud. Ik heb ook liever een nòg strakkere maar waar je mee zit is dat dit in de Sovjetunie aan de ene kant een betaalbaar horloge was maar horloges wel relatief schaars waren (als in niet zo breed verkrijgbaar als hier in het bourgeois westen) en ze dus werden opgebruikt.
Je ziet wel mooiere maar die zijn vaak van latere datum en een maatje van mij heeft een heeeeeeeeeel mooie…… goed gezocht.
Young timer
Strakke