Welke vintage draag je vandaag? Deel XIII

Goed weer voor een sunburst wijzerplaat :ok_hand:t2:

31 likes

19 likes

Kreeg hem even niet tegelijk met m’n horloge op de foto, maar wel een prachtig stukje vintage :blush:

Het horloge is een jaartje ouder dan het vliegtuig :innocent:

47 likes

Beauty :ok_hand:

1 like

De Omega Dynamic van 1969.

29 likes

Remova op Remova - ik schat fifties voor beiden :blush:

20 likes

Heel mooi! 33mm?:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

22 likes

36mm gelukkig!

1 like

Wat een mooi horloge!

1 like

Ik zie er maar één :thinking::wink:

1 like

Ik doelde op horloge en bandje - beiden Remova maar niet zeker of ze bij elkaar horen Pierre :thinking:

Leuk design grapje bij de band vind ik de diagonale lus ipv 180° dwars op de band. Nooit gezien verder en ik heb toch echt wel een paar bandjes gehad de laatste dertig jaar. :nerd_face:

1 like

22 likes

Voor vanavond deze Seiko Actus SS

19 likes

Vandaag nog een rikketik horloge om, weer uit de grabbelkist.
Deze keer een Helicon met Lorsa P75A uurwerk.
Mijn allereerste eerste horloge was een Helicon. Ik kreeg het toen ik 7 jaar was en mijn eerste heilige communie deed. Het was destijds eigenlijk de gewoonte dat je dan je eerste horloge kreeg en mij ouders weken daar dus kennelijk niet van af.
Die Helicon heeft de tand des tijds helaas niet doorstaan.
Maar deze dus wel en hij loopt voortreffelijk. Alleen de kast en achterdeksel in de ultrasoonreiniger gehad en het gebarsten glaasje vervangen. Het uurwerkje loopt nog perfect met een amplitude van 300 + graden en 0,1 ms beat-error, dus daar heb ik niets aan gedaan.

29 likes

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik hem minder dan een minuut om heb gehad, maar wilde haar toch even showen nadat ik klaar was met deze simpele schoonheid.

Er zit een FE 233-66 uurwerkje in. Oorspronkelijke had een balans met niet nader ontdekte kuren. Alleen mijn reserve 233-66 uurwerken waren net een ander type dus maar alles onder de wijzerplaat vervangen (op de schroef van de settinglever na, want die had vliegjes zonder retour…)

Heerlijk uurwerk om aan te werken. Met als beloning het volgende plaatje:

Nu weet ik even niet wat de “legende” van de Ancre horloges met de W erboven is, maar er zit nu een uurwerk uit een Ancre met het HEMA huiswerk rad (dat was toch HEMA huismerk?)

Bram

28 likes

Goedemorgen!

24 likes

Sixties Oris :thinking:

20 likes

Stukkie vliegen vandaag

22 likes

Mogguh!

22 likes