Welke vintage draag je vandaag? Deel XIII

Helemaal goed, in elk geval made in Japan en een B :hugs:

1 like

Een Ripe - of Iper - of Peri of Erip :innocent:

28 likes

Of Riep
Of 1 Rep
Of…:rofl::rofl::+1:

2 likes

Het gebeurde in elk geval met kerst 1956 :grin:

4 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

23 likes

Hoe ziet dat eruit?

1 like

Worden meestal “female springbars” genoemd. Draken van dingen; zo min mogelijk aan zitten. :grimacing:
Als je niet heel erg gehecht bent aan de band; gewoon de band doorsnijden net langs de springbar :muscle:

2 likes

Maar dan heb je nog steeds een aparte band nodig die je om de springbar heen vouwt, toch?

2 likes

Klopt. Ik heb deze band er destijds maar door een AD/horlogemaker erop laten zetten.

:scream:

Ja, dat dacht ik ook. En een nato vind ik geen optie.

3 likes

Autavia uit ‘71 (ja, net zo bejaard als ik)

40 likes

Ja dat klopt.
Of je kiest een soepele band met een ruim gat voor de springbar en een vers setje springbars. Dan maak je meer kans dat het lukt om er zonder schade een nieuwe op te zetten :sunglasses:

3 likes

Ik denk dat de conventie is eerst de regels van boven naar beneden lezen en dan de tekst op de regels van links naar rechts en dan staat er IRPE. Die permutatie was nog niet genoemd!

Staat er nu ook Noel 1956 onder? (Met trema op de e, maar weet niet hoe ik dat op de telefoon kan typen). Zou het een kerstgeschenk zijn geweest in 1956? Misschien is IRPE de organisatie die ze wegschonk?

IRPE kan betekenen Institute for Research on Presidential Elections, Inter-Research Science Publisher of International Register of Professional Engineers.

3 likes

Daar zat ik aan te denken, als het een springbar is dan heb je een ‘verse’ veer

3 likes

Het setje springbars die er nu op zitten zijn relatief vers… Ik ga het tzt gewoon maar weer proberen.

Welk helder licht ooit deze female springbars heeft bedacht… :man_facepalming:

2 likes

Die is tof :grin: :+1:t2:
Zelf vind/vond ik eerder genoemde ‘1’ ook inspirererend maar heb er nog nooit een Google treffer mee gevonden - ook niet met andere combinaties overigens. :thinking:

1 like

@drees heeft een zeldzaamheid in handen, qua typenaam dan.
De meeste kans heb in in België. Ik heb er geen en ben deze 2 keer tegengekomen.

2 likes

Ik heb nogal wat contacten in België en zal eens navragen en als hij op de nominatie staat om het nest te verlaten zal ik wat later weten.

3 likes

Komt vaak voor bij gouden kasten met holle lugs. Een normale springbar lubbert het gat in de lug dan te snel uit; vandaar de omgekeerde pin. Als het pinnetje wat afslijt is dat geen probleem, de springbar vangt dat verschil wel op :sunglasses:

Maar het blijft een rotconstructie :grimacing:

2 likes

Home sheet Home…
En maar meteen een wissel naar wat anders:
Ricoh Dynamic Auto 45 jewels

21 likes

Vandaag een Esperanto.

23 likes