Mooi zeg!
De hele dag de Fair Line van Fortis om de linkerpols -
is echt een zonaanbidder in zijn 20 micron rosé vergulde jas

Prachtig!
Haha ook de tand des tijds mooi doorstaan, blijft leuk.
Nieuw binnen ,vandaag : Seiko 3803- 7061 …een uitbundig horloge en door facet glas moeilijk te fotograferen .Er zijn er niet veel te traceren op het net :lastig om referentie horloges te vinden Enfin je oog blijft er aan" haken"De accuratesse is zeer goed ,wat je van een 3800 serie mag verwachten
Gave wagens! Goede vriend van mij heeft er 2 gehad, een lichtblauw metallic Turbo 2 en daarna nog een witte Turbo 2 uit Italië met LPG. De eerste moest het al snel afleggen tegen het roestmonster. Helaas ontbrak de tijd om de laatste op te knappen. Fijne motoren met veel trekkracht en heerlijke stoelen. Alleen aan de koppeling en remmen kon ik niet wennen.
Ha, die lijkt wel erg op de mijne! Wp is net wat anders, jouw subdials wat groter etc, maar vast neefjes oid
Ik denk, dat de mijne wat kleiner is. Dit horloge is maar 34mm breed (zonder kroon of pushers)
Nope, mijne is ook 34 mm. Lijkt op de foto misschien wat groter, maar heb hem net opgemeten.
Welk uurwerk heb jij er dan in zitten? In de mijne zit een Landeron 48
Het maakt wat los in ieder geval.
Diravi-syteem vond ik fantastisch.
Sturen en veren en remmen onafhankelijk van elkaar maar geregeld in 1 systeem.
Staat er cryptisch, maar als je met je rechterwiel veel hobbels in de weg had te nemen ( van bijvoorbeeld boomwortels die asfalt omhoog drukken) bleef het contact volledig in orde en voelde je het stuur niet trekken. Kortom uiterst stabiel en voorspelbaar weggedrag en daardoor veilig.
Het heerlijkste was altijd ( vond ik) op de snelweg heel even gas inhouden en dan door naar maximale versnelling. De kont trok dan korte tijd naar het wegdek en je kwam in een reuze schwung ( geen Frans woord, maar wel lekker )
@Bram27
Niet alleen een wijzerplaat met een mooi patina. Maar ook, wat je zelden ziet, een mooi verweerde kast! Ook patina dus.
Bijzonder!
En ja… daar mag de Prisma dan zeker wel even voor opzij gelegd worden.
Mooi! Ook de verwering om de cijfers en markers vind ik mooi.
Ook Landeron weet ik nog, heb hem tig jaar geleden gekocht, weet dus niet meer zeker welk caliber, maar zal dan ook wel 48 zijn. Bij mij zijn de wijzers destijds wel gerelumed zoals je kunt zien.
zeker! Ik ben meer van de (oude) Duitse auto’s, maar de CX is iets speciaals. Sleutelen eraan was alleen niet altijd een plezier, dat is aan mijn wagens toch veel prettiger omdat er toch beter over nagedacht is.
Super die Kirovskies! Zomers kleurtje, funky cijfertypes en coole lugs.
Knap! Faceted glas is een enorme eye catcher, en al helemaal met zo’n vrolijke dial. Grappig trouwens, ik denk dat die van mij hetzelfde glas heeft maar dan 90° anders georienteerd (of zo lijkt het toch op foto):
Dank voor je reactie ja die van jou qua oriëntering lijkt verticaal en die van mij horizontaal de facettering oorspronkelijk zou weleens 9 delig kunnen zijn ,zoals meer vanac varianten denk ik …