Tijd voor een nieuw topic “show hier je zadel met horloge”?
Mooie collectie zadels en horloges! Ben de naam Ideale ook al eens tegengekomen, zag er mooi gemaakt uit.
Net als met mechanische horloges ook in de fietszadelwereld vele verdwenen/vergeten fabriekjes en “plak/stempelmerken” volgens mij.
Het gemakkelijker te onderhouden zweterige kunststof heeft dat op zijn geweten.
Ook mijn moderne daily Koga heeft een fijn stukje leer van Brooks, helaas na 2 jaar zorgvuldig gebruik al moeten repareren. Ook die firma levert niet meer de kwaliteit van weleer heb ik al meerdere keren geconstateerd. Met name het ijzerwerk valt tegen.
In tegenstelling tot vintage horloges is het restaureren van een vintage leren zadeldek meestal niet haalbaar en is het dan meer conserveren van wat er nog over is. Maar dat geeft wel prachtig diep gekleurde en geleefde charme aan zo’n zadel, geweldig op een vintage fiets!
Geniet ervan!
3 likes
Ik heb wat ontketent!
Mooi horloge, stoere combi!
2 likes
15 likes
Een bjoeti
1 like
Gaaf fietske! Die Sherpa Stars van jou blijven ook erg gaaf!
1 like
18 likes
Wat een pracht fiets (en horloge)
1 like
Buran mig 21 tis een youngtimer uit de 90ties aangepakt door peter vd kraats om een startstop chrono probleem te verhelpen.

14 likes
Vandaag deze rammelende en schrapende oude Seiko 8346 uit feb 1967. Het horloge dat ik gebruik gedurende werkzaamheden in o.a. de tuin. Hij blijft maar lopen. Beurtje geven of niet? Dat is de vraag.
17 likes
Tuurlijk. Pracht Seiko, die zeker wat liefde mag hebben. Dan heb je er ook heel lang plezier van.
27 likes
Dat is een kantje van Ruhla dat ik nog niet kende. Mooi!
2 likes
Een zeldzame en bedreigde soort deze
2 likes