Welke vintage draag je vandaag? Deel XIII

23 likes

Is dat zo’n lemon?

1 like

Vandaag deze DPRK! Met het obligatory verhaaltje: hoewel Noord-Korea werd opgericht in 1948 bestond jaren eerder al een anti-Japans guerrilla leger, in 1932 opgericht door niemand minder dan Kim Il-Sung. Zonder dit revolutionaire leger zou de strijd tegen de Japanners er heel anders hebben uitgezien, en zou Noord-Korea tegenwoordig misschien helemaal niet in de huidige vorm hebben bestaan. Dit guerrilla leger groeide later uit tot het officiële Noord-Koreaanse leger. Ter viering van het 60-jarig bestaan van het Noord-Koreaanse leger is dit horloge geproduceerd, en cadeau gegeven aan Noord-Koreaanse soldaten en officieren.

24 likes

Nee, want dan zou het een geel achtig scherm moeten hebben. Ik weet eigenlijk niet of ze verder identiek zijn.

Nee Jeroen :grimacing:

2 likes

Ah ja. Ik meende het model te herkennen maar ben geen (Seiko) expert. Al heb wel modellen, ook vintage

24 likes

24 likes

This one :sunglasses:

13 likes

Deze kwam vandaag met de post mee…
Een Ancre duiker, met een mooi blauw/paarse wijzerplaat. Het penankertje tikt lekker luid, maar lijkt in goede staat te zijn.

20 likes

1655-brother :fist_right:

1 like

Vroege jaren 70 kwarts.

19 likes

Vandaag de Citizen weer, ik heb geprobeerd de sterrenbeelden erop te krijgen maar dat ging helaas minder dan gehoopt. Met een oude en half versplinterde Huawei macrofoto’s maken is nog best lastig, wie had dat gedacht…
Geen idee hoe en wat mbt de productie van die maanfaseschijf maar de lijntjes en puntjes glimmen flink :smiley:

19 likes

Hoe ben je daar aan weten te komen? Zeker een bijzonder horloge!

Bram

Mijn mooiste seventies automaat mee bij het fietsen :sunglasses:

24 likes

Mijn vintage Jtrago…

26 likes

Die komen uit Griekenland.
Hier ook een new old stock

21 likes

Een penankertje ?
Weet je dat zeker ?

Die is ook leuk. Hoe weet je dat die uit Griekenland komen?

Omdat ik er daar een heleboel gekocht heb. Allemaal new old stock

1 like

24 likes