Voor vanavond deze Seiko Super uit 1955. Het is niet mijn allermooiste Seiko, maar bijzonder genoeg om in mijn collectie te houden.
En dan heb je opeens een (obscuur) setje…
Toch nog samen met pensioen (kwijl)!
De rechter is hier al meermaals voorbij gekomen. Voor de liefhebbers is het inwendige ook al eens getoont: Anker 25 Rubis - Uwersie 57/12.
Ik kwam per toeval de zwarte uitvoering tegen, in Duitsland, net als de ander. Cosmetisch niet geweldig maar die kon ik natuurlijk niet laten liggen.
Behoorlijk kale hoeken en randen op de kast, ontbrekende en slecht gelijmde markers, een twijfelachtige sec.wijzer. Behoorlijk gerijpt dus.
Ik wist van het bestaan van deze uitvoering af, ik kwam hem eerder tegen bij onderzoek naar het uurwerk op 17 Jewels. Het daar getoonde voorbeeld is ook dezelfde Anker in die zwarte uitvoering.
Welke van deze nu 3 bekende Ankertjes zou nou het originele wijzersetje hebben?!
Mijn 2e zwarte exemplaar kon best wel eens een origineel glaasje hebben gezien de volgens mij weinig voorkomende datumpositie en corresponderende loep in de plexi (al is die dan nog verdacht netjes).
De vintage band is aan de binnenzijde gestuct met dna maar eigenlijk nog in een erg goede goede conditie. Die ben ik aan het proberen te reinigen, en revitaliseren met lederolie voor de voorraad. Een band om je arm is wat intiemer dan een zadel maar bij de laatste ben ik (zoals bij sommigen hier inmiddels bekend) ook niet vies van vintage. Wie weet waar die nog eens voor van pas komt.
Guten Abend!
Mooi horloge, maar is die wijzerplaat gerestaureerd?
Hele leuke! Alleen al vanwege de datumwijzer. Ondanks dat er verschillende Ankers /Ancres bestonden moet dit wel familie zijn.
Op mijn koopjacht ontwijk ik deze merknaam meestal, maar deze Ankers zien er gewoon te leuk uit!
Dat die cijfers bij jou net zo handmatig gelumed zijn is ook al zo’n leuk detail, op dezelfde manier zijn ze toch wat rommelig vormgegeven.
Destijds veel bling voor relatief weinig?
Grappig, hoe de datumcijfers bij de 8/9 en de 23/24 omdraaien, zodat je nooit op je kop hoeft te gaan staan om ze enigzins recht te zien
Trouwens een prachtig horloge.
Nee, is origineel
Fantastisch koppel
Oww das echt nieuwstaat! Prachtig hoor.