Welke vintage draag je vandaag? Deel XIII

De Shanghai Watch Factory is een van de oudste Chinese horlogefabrieken en DongFeng en Shanghai-horloges worden sinds 1958 continu geproduceerd. In eigen land werd het merk DongFeng gebruikt voor de vroege horloges. In de ochtend begon ik met deze 1971 DongFeng . De naam vertaalt zich letterlijk tot “oosten wind”, een veelgebruikte uitdrukking door Mao. Toen het merk in populariteit toenam en het tijd was voor de export naar het Westen werd de naam veranderd naar het minder politiek beladen Seagull!

7040ea4711bb5d869c2d750d529af4a47a338b89_2_504x500 :

En voor de avond werd het deze 1969 Shanghai (上海) 1120. De tekst boven de jewels zegt simpelweg “hallo”! Op het eerste gezicht niet het meest bijzondere horloge, maar voor de Chinese vintage collector een verplicht onderdeel van de collectie.

30 likes

Lekkers uit het oosten :heartbeat::heartbeat:

Een Zeventigplusser :grimacing:

23 likes

30 likes

Vroege, vermoedelijk 1957 want geen jaarcode op het hetvuurwerk, Sputnik.
Zo lollig, in de Sovjetunie leefde de space race net zoals bij ons in het westen!

32 likes

Doorgaans een Seiko Type II, dit is mijn maandaghorloge :sunglasses:

21 likes

:star_struck:

1 like

Mét “sputnikje” op de secondenwijzer, heel gaaf!
Ziet er ook nog erg goed uit!

2 likes

Vandaag in de serie Horloges & Zadels:
“Ouvert”…

Goedemorgen!

21 likes

Oude heer uit zijn slaap gehaald :slight_smile:

:peace_symbol:

33 likes

Wow da’s echt top :ok_hand:

1 like

Ho, da’s wel een grijsaard inderdaad. Jaren 20? En is die schroef om de kroon los te maken of…?

1 like

van die dingen :male_detective:

25 likes

Daarvan heb ik nog een serie liggen in diverse kleuren… Leuke horloges…

1 like

Vandaag mag deze Seiko EL-370 37-8000 om de pols. Is inmiddels ook al 613 maanden oud…

21 likes

Oh ja - die leuke EL serie van Seiko… Ook al weer even niet uit de doos oudjes gevist :stuck_out_tongue_winking_eye:

24 likes

Recent opgeknapte Seiko 7009-8070 uit '76, met op de achtergrond een Monitor Audio platenspeler uit '78. Twee prachtige hobby’s.:ok_hand::kissing_smiling_eyes:

25 likes

https://www.vintagewatchstraps.com/borgel.php

hier vindt je de meer over het horloge :wink:

2 likes

De dikke Blauwe weer eens.

33 likes

HMT automatic

:ukraine:

20 likes