Welke vintage draag je vandaag? Deel XIV

Dat is lief van je :slightly_smiling_face:
Had mn stalen bandjes al bijna de kliko in gegooid (incl de G&F bandjes en die van de 45500)

:upside_down_face:

1 like

Citizen cosmotron

22 likes

Ik zet mijn horloges ook op Instagram en normaal gesproken krijg ik dan 10 tot 15 likes van wat horlogeliefhebbers.
Maar dit horloge heeft nu al ruim 450 likes gekregen van allerlei mensen die niks met horloges hebben. Geen flauw idee wat hier nou zo bijzonder aan is.

26 likes

Insta algoritmes… Als je naar voren komt als suggestie of iets dergelijks dan kan het hard gaan

2 likes

De volgende NA, eentje waar ik best blij mee ben. Het is namelijk de eerste LCD chronograaf polshorloge, de Seiko LC 0634-5001. Deze is van december 1975, rond de tijd, dat ze uitkwamen. En deze ziet er nog best goed uit (buiten een beschadiging aan het glas, net boven de pusher. Alles doet het, ik moest alleen wat rotzooi wegschrapen onder de pushers… Het enige, wat nog moet gebeuren is een passende batterij erin. Die er nu in zit, is eigenlijk een maat te dun.
De orginele band zit erop, eigenlijk te kort voor mijn polsen, maar door een kleine aanpassing door een originele (verende) extender van Seiko was dit probleem snel opgelost.

Omdat ik de pusher weer gangbaar moest maken, was het wel een leuke gelegenheid om eens het horloge van binnen te bekijken, iets wat met een Seiko Quartz zelden gebeurd, omdat je alleen het batterijluikje open moet maken om de batterij aan te kunnen. Een klein stukje historie om je pols, die ook nog goed vormgegeven is.

Het uurwerk:

21 likes

19 likes

Schitterend bandje om de schitterende GS

1 like

…ziet er inderdaad nog gaaf uit :yum: een mooie vondst :heartbeat:

1 like

34 likes

Mogguh.

26 likes

Vandaag deze mooie, sportieve Seiko Sportsman…

26 likes

Wordt steeds mooier dit topic, wat een kanonnen :hugs:
Er tussen maar eens deze bescheiden Avia :slightly_smiling_face:

34 likes

Seiko speedy Tuesday :wink:

29 likes

Goede morgen :smiley:

Pontiac tijd:

34 likes

28 likes

Leuke Leka van staal.

27 likes