Bandje van Nick Mankey. Er zit een soort haak aan ja, dus misschien valt het onder de noemer hook strap
Mijn hartjes zijn alweer op. Dus bij deze een via een berichtje.
Ook geen zin om de datum te verplaatsen, dus gewoon een horloge gekozen, die geen datum had
En deze Seiko Gyro Marvel heeft geen datum en ziet er erg mooi uit! Het teken voor de automaat en de 12-uur markering in Space-age style maken het helemaal!
Zeker, nu alleen nog een kraakhelder glaasje?!?
Het is lastig het juiste glaasje te vinden, ivm de vorm. Is een bol glaasje, maar toch erg vlak. Ik had me daarvoor al een defecte Gyro Marvel aangeschaft, maar dat glaasje past ook niet. Het blijft lastig…
En toch, en toch, en toch… denk ik dat ie mooier is met een nieuw glaasje. Tenzij je opa die krassen er op gemaakt heeft natuurlijk. Toen ie met jou aan het stoeien was toen jij nog klein was. En dat Opa riep: “Kijk nou toch Eddietje, allemaal krassen op mijn mooie horloge!. Als jij later groot bent ga je dat dan wel even repareren? Grote jongen!”
Dus ik denk dat Opa 'm ook mooier had gevonden met een nieuw/ongekrast glaasje.
Allemaal fantasie. Misschien was ie wel helemaal niet van je opa.
Over smaak valt niet te twisten. Wel een supergaaf horloge trouwens. Mooi met die Romeinse 12 en 6.
Bijgaand de groeten van een (ongeveer) tijgenoot:
Cal 2-66 erin, was ooit toch zo een 25 jaar lang het dunste automatische uurwerk.
Draagt heerlijk, heeft meneer Genta toch maar mooi ontworpen
Ow, wat mooi!
Gaat het niet gebeuren.
Horloge is geweest van de vader van een ,inmiddels 78 jarige vriend van me, die dolblij is dat het, zoals hij het noemt, zo gruwelijk skôn opgeknapt is.
Kast is grondig gepoetst,
Band is in de ultrasoon geweest,
Glaasje is grondig met polywatch gepoetst.
( dat laatste zou ik misschien nog een keer kunnen herhalen)
Krassen lijken ook erger dan ze zijn, foto’s met kunstlicht, dus slagschaduw op de wijzerplaat.
En daar moet ze het mee doen.
Anders zou het in mijn ogen maar ten koste gaan van de authenticiteit.
Tenslotte, Marijke Helwegen is er , van te veel ingrepen ,ook niet echt mooier op geworden.
Kijk eens, zó mooi heb ik het niet kunnen verzinnen. De werkelijkheid is altijd nog mooier dan de meeste bedenksels.
Goed gedaan jochie!
En hiervan:
Krijg ik inderdaad ook kouwe rillingen.
En dan te bedenken dat zij en ik even oud zijn!