Welke vintage draag je vandaag? Deel XIV

Ik lees altijd met erg veel genoegen deze stukjes historie, van een deel van de horlogecultuur waar ik normaal nooit over hoor. Bedankt voor het delen

2 likes

Dat vond ik nu ook, hooguit een beetje Seiko of Citizen look, maar zo een prima seventies combi :+1:t2:

1 like

Tegenwoordig noemen we dit een dresser. Toen hij hem droeg zag men dat denk ik anders. Met een leren bandje wordt het al snel wat oubollig vind ik. Maar dat is inderdaad smaak.

Ik heb het bandje overigens ook eens op de Bulova gezet. Die is wat sportiever.

33 likes

Rondje Rotterdamse markt met Hollandse Nieuwe en een ouwe Flieger.

28 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Dat denk ik ook; toen was het gewoon een horloge :grin:

Gewoon een lekkere knalkleur erop :bomb: :boom: :grin:

1 like

35 likes

Hoho, wat een ding. De citroen spat er inderdaad van af :smile: je zou bijna denken dat er glitter in de wijzerplaat zit! Hoe oud is die? Kan nog altijd perfect mee met alle moderne duikers qua design alvast.

2 likes

Ah top - ook zo’n leuk klein duikertje!! :+1:t2: Die kwam ik vorig jaar voor 't eerst tegen, maar dan eens een keer niet met de bij Russische duikers meestal ‘bewapende’ wijzerplaat :slightly_smiling_face:

20 likes

Je weet ze wel te vinden, die leuke vintage duikers. Genieten geblazen :ok_hand:.

1 like

Ook tof! Had deze ook op het oog en heb nog zitten twijfelen.

1 like

Dit is een bijzonder ding inderdaad :smiley:

Komt uit de jaren 60

De wijzerplaat is gemaakt van scotchlite wat een soort glitter effect geeft. Hij kan inderdaad prima mee met de huidige duikers aangezien deze in de jaren 60 al 1000 meter onder water kon.

Heeft nieuw glas en pakkingen, maar hoe diep hij daadwerkelijk kan weet ik niet haha

1 like

Prachtig en stoer! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Die is leuk! Gefeliciteerd!

1 like

26 likes

Yikes, dat zou je hem inderdaad niet geven. Dubbel knap dus :ok_hand:t2:

En moest je ooit overwegen 'm weg te doen… :telephone_receiver: :grimacing:

Weer iets bijgeleerd :hugs:

1 like

Tja als hij nog in je hoofd blijft spoken wil ik hem wel apart houden voor je hoor :sunglasses:
Zelf heb ik hem - live - gekocht in Berlijn dus wist ik van de kleinere maat…vind ik meestal ook niet zo’n probleem. Maar doublé draag ik vrijwel nooit. :thinking:

1 like

Heel gaaf he!

Je hebt ze in alle kleuren en varianten. Naar deze heb ik meer als een jaar gezocht

Ja, enorm leuk. Enkel de prijs, net gezien op c24 dat ze voor 4000+ euro gaan. Stevig :grin:

1 like

Voor vanavond een 51-jarige Seiko Quartz vfa 3823-7000. Laatst zag ik nog ergens een Seiko 3501 te koop staan bij Buyee. Maar die dingen zijn gewoon niet te betalen. Ging voor meer dan €1500 weg… Zonder enige bevestiging, dat het horloge het ook deed…
Dat heeft mijn 3823-7000 dus absoluut niet gekost…

19 likes