Cara weer eens mee op de fiets, die facetten in de kast vind ik nog steeds tof, maar dat geglim hè
Leuke! Glimt heftig ja. Vooral op die band. Wel een van de weinige die hier voorbij komen met nog zo’n goed passende end-links!
Vandaag draag ik mijn Omega Genève met een van de 6 nieuwe bandjes die ik voor €15 op de antiekmarkt heb gekocht. Hij was stijf, grijs en rook naar kelder maar na wat schoenenpoets en een doekje, was hij opeens bruin en weer soepel

Echt croco bandje voor een prikkie

Mooi bijpassend zo, knappe verschijning
Bandje is waarschijnlijk net zo oud als het horloge
Fantastische vondst, blijft voor mij toch het mooiste die vintage straps & bracelets aan vintage horloges!!
Fijne avond gewenst vanuit regenachtig Fécamp, Normandië.
Aan de pols mijn Seiko World Timer uit de 'Age of Discovery ’ serie; daterende mei 1991.
Een nieuw KO-bandje voor deze Seiko King Quartz staat hem niet verkeerd. Weer vakwerk van @Ko-Banden. Past perfect, ook in de smalle ruimte tussen de lugs in de kast.
Dus weer een goede reden om dit horloge meer te dragen…
En er zijn nog meer bandjes door Ko gemaakt, maar de horloges willen nog niet binnenkomen… Dus die houdt je nog even tegoed…
Heel gaaf!
Altijd spannend of ze toch niet gaan scheuren tussen de schubben.
Wat ook lekker werkt: Rapide leather oil van bijv. Welkoop. (Dus niet die rode blikjes geel vet die iedereen wel kent maar olie uit een wit blik met schenktuit.)
Ik heb daar al verschillende nos hagedis en croco bandjes succesvol mee gerevitaliseerd. 1 Behandeling was te weinig, toch scheurtjes op de vouw rond de bandpen. 3 Behandelingen met tussenpozen van enkele weken bleek voldoende om het stabiel te houden.
Is lekker dun en trekt er dus heel goed en diep in, speciaal voor “krokant” leer. Ook fijn voor vintage tassen bijv… Heb met sommige schoenpoetsen toch wel het gevoel dat er redelijk wat van op het leer blijft liggen (ter bescherming), dat zou je voor een groot deel uit moeten poetsen, maar uiteindelijk doen je manchetten de rest ben ik dan bang.
Oude foto, maar vandaag toevallig wel om de pols gehad, Bulova Accutron met geoliede nos hagedis.
Die Ancre is eigenlijk meer Skindiver dan Duiker. Ik vind de skindiver stijl overigens eleganter, dus spreekt me meer aan.
Dat spul gebruik ik ook. Verkopen ze op mijn werk, dus lekker handig… Daar krijg je ieder stijf leren bandje weer mee soepel. En je hebt er ook niet veel van nodig. Met een kleine tube doe je bijna eeuwig…
Wow! Mooi exemplaar dit!
En wat voor bier gaat er gebrouwen worden?
Waalsen Hoegaarden
Goeie! Typische activiteit voor als de dagen weer korter worden. Succes!
Semantische discussie, maar een skin diver is toch gewoon een soort duiker? Net als dat een koe een dier is, maar niet ieder dier een koe.
Die Ancre is overigens zeker een skin diver, iets wat mij net als jou ook erg aanspreekt.
Fraai!