Dank je wel - helaas, net even na de foto viel die stil
Lekker op zijn rug liggend wil die wel, maar ehh…
Fantastisch horloge! Inclusief het bekende zeepaardje
Dat vind ik nou ook, Peter. Bij deze dan maar even de groeten van een familielid.
Grappig, al die verschillen en toch zo duidelijk uit de zelfde stal en periode.
Die van jou: klassieke ronde kast met rechte lugs, die van mij: C shape kast.

Beiden (bijna) het zelfde cijfer font en configuratie met doorlopende cijfers, kleine seconde.

Die van jou : zwarte wijzers en cijfers, die van mij: wit metalen wijzers en cijfers.
Beiden het zelfde model wijzers.
Meest opvallende verschil: de kleur van de wijzerplaat.
Meest opvallende overeenkomst behalve het merk: het taps toelopende datumvenstertje.
Oh ja, en Íncabloc staat bij jou onder het merkje, bij mij boven de kleine sec. wijzer.
Welk uurwerkje er in zit bij jou weet ik niet,
maar waarschijnlijk het zelfde als bij mij: een (Frans) Lorsa 238AG caliber.
Wat een wonderlijke hobby hebben wij toch… Af en toe denk ik wel eens, het zijn net postzegels…
En vandaag bij mij: Alweer een blauwe, sorry. Ik ben een beetje in de blauwe periode, vrees ik.
Aie, da’s minder. Best eens naar (laten) kijken dan, zou zonde zijn. Ik heb ook nog een paar van die gevallen die liggen te wachten op een onderzoek… Duurt even lang als in de ziekenhuizen om een afspraak te krijgen.
Ik wou dat ik een vulkaan was.
Dan kon ik de hele dag lekker op mijn rug liggen roken en dan zouden de mensen zeggen:
"Kijk! Hij werkt!
Wat leuk, zo’n minutieuze vergelijking!
Wat ook nog verschilt, is dat mijn glaasje nog gepolijst moet worden, en dat er aan de rand wat verfschilfers van de wijzerplaat zijn afgebrokkeld .
Geknaagd… door de tandjes des tijds.
Vandaag een NA, die best wel wat lijkt op een andere, die ik al heb. Maar dit is een twinquartz, dus toch weer iets specialer… Dit is de Seiko King Quartz 9723-5010.
Van ons allemaal in dit topic denk ik