Seiko Sportsmatic 5 Super Weekdater uit 1966
Thanks!
Ja, was een leuk lotje. Ooit moet je geluk hebben. Helaas loopt de mooiste van het lotje niet. Er zit namelijk een mooie Tissot Electronic bij waar in ieder geval de balans van kapot is. Wat er nog meer aan mankeert weet ik uiteraard niet.
Centenaires zijn ook hele fijne dresser horloges, gefeliciteerd & enjoy
Hier is nog even een leuke
Jawel, de mijne
Grappig die spierwitte datum vs die dial
Er zal best wel een minder wit datumpje bij zitten denk ik
Maar uit welk jaar is deze nou? Want ik zit heel ruim tussen 1955 1966, iets in mij roept het is een vroeg model.
Kan goed kloppen Floris - Een Eterna productiedatum is aan de hand van serienrs aardig online te vinden trouwens… Heb even geen linkje paraat maar googlen en het lukt je
Maar eens een paar uur voor gaan zitten
Aanvaard hoor Don, ook voor de purist is een waardevolle en nuttige rol weggelegd in deze draad.
Dat is wel heel fraai Gup.
Mooie dail , eenvoudig maar wel met diepte door de markers
Dank Paulus!
Het was een bijvangst bij een ander horloge, maar ik begin het steeds meer te waarderen
Pierpont van mijn vader. Mocht iemand mij kunnen vertellen met welk model we hier te maken hebben dan houd ik mij aanbevolen voor meer info hierover
Nog eentje van het lotje horloges van de garagesale. Een Safira automatic met een PUW 1361onder de kap. Deze liep ook niet, maar een goede schoonmaakbeurt deed wonderen. Ik heb wel moeite gehad met de wijzers. Die zitten zeer krap. De secondewijzer loopt nogal snel tegen de minutenwijzer en geef je hem iets te veel ruimte dat loopt ie tegen het glas. De minutenwijzer op zijn beurt kan niet heel vlak liggen want dan loopt ie tegen de opgelegde indices. Ik ben er toch een hele tijd mee zoet geweest.