Welke vintage draag je vandaag? Deel XIX

Fijne avond allemaal!!:watch:

33 likes

Hij is inderdaad opgeknapt ten opzichte van gisteren, maar ik vind dit toch een voorbeeld van dat je beter van wijzerplaten af kunt blijven. De rode tekst is vervaagd en er zitten vegen rechts boven het logo.
Ik vond hem echt mooier voor de poetsbeurt. En dat terwijl ik helemaal geen fan ben van patina :grin:

Uiteraard moet iedereen helemaal zelf weten wat hij met zijn eigen horloge doet, maar ik blijf adviseren om van wijzerplaten af te blijven. Iets te veel vernielde wijzerplaten gezien denk ik :blush:

17 likes

Erg lastige Tudor.

Nu testen voor @tobogano

29 likes

Wel een mooie…

1 like

Vandaag in de vintage, een Tressa (erfstuk van de vader)

25 likes

Super, respect hoor… Ondanks dat ik al een paar jaartjes verzamel vind ik wijzertjes verwijderen en/of plaatsen nog altijd iets om uit te besteden…
Zag hier ooit een topic waarin iemand zijn oplossing verklapte - aandrukken met de achterkant van een balpenstiftje. Creatieve top vond ik dat :hugs:

3 likes

Bedankt allemaal.

Ik vond hem echt mooier voor de poetsbeurt. En dat terwijl ik helemaal geen fan ben van patina :grin:

Wbcoupe ook bedankt.

Ik hang er een beetje tussenin merk ik.
Sommige dingen zijn beter geworden, andere dingen heb ik ietwat verprutst.

Met patina vond ik hem mooi, nu ook.
Het voelt een beetje als wanneer je een tekening maakt. Er is een punt dat je moet stoppen met extra dingen te doen. Soms is hij gewoon al af. Misschien heb ik deze keer wat te ver doorgetekend.

En, dat moet ook gezegd, er kwam me een partij rommel (polskaas?) af.
Zelfs onder het glaasje vandaan.
En het leuke vind ik ook dat de gouden inkt nu overal weer te zien is op de wijzerplaat. Die was niet weg, die zat onder een laag smeer.

5 likes

Ik zag zoveel Pontiacs voor bij komen dus even een snelle avondwissel gedaan vandaar dat de datum niet goed staat :stuck_out_tongue_winking_eye:

25 likes

Mooie vergelijking met die tekening, herkenbaar :grin:

Het resultaat is ook zeker geen drama geworden, het is nog steeds een mooi horloge; geniet ervan :+1:

Dat is geen smeer, dat is de originele vernislaag die je verwijdert. Daarom is het risico dat je details mee weghaalt ook vrij groot, die willen wel eens beter gehecht zijn aan de vernislaag dan aan de onderlaag. Die vernislaag verweert vaak waardoor het soms inderdaad op smeer lijkt :grin:

3 likes

Wat een klasse Pontiac Gerard :+1:t2:

1 like

Mooi hoor!
Op naar de volgende Hydraulica van de dag :rofl:

32 likes

Avondwissel :grinning:

28 likes

Erg goede en stevig gebouwde horloges die memodates. Leuk in het blauw, die zie je niet vaak

1 like

Let’s go Square… moeten ze zo’n drieënzestig jaar geleden gedacht hebben in Japan…
Het is een klein horloge, bijna dames-size. Maar ik vind het een prachtig horloge. Het spider-design op de wijzerplaat, de afgeschuinde hoeken. Binnen in een erg goed gebouwd uurwerkje, die duidelijk een voorloper is geweest voor de latere King Seiko en Grand Seiko uurwerkjes.
Dus vanavond krijgt deze Seiko Champion een eervolle plek om mijn pols…

29 likes

Ik kan best wat zelf maar je wilt niet weten hoe blij ik ben dat ik deze aan @vouwfietser heb overgelaten.…

1 like

Bedankt! Dit is ook een goede tip, wist ik niet!

1 like

Weet ik alles van, nou kan ik qua service vrijwel niets hoor maar Andre heeft voor mij al menig horloge vakkundig van onderhoud voorzien. Waaronder recent een zeer weerbastige Certina. Die later hier ongetwijfeld nog voorbij zal komen.

2 likes

De seiko voor mij en de glashütte voor de vrouw.

21 likes

Uit elkaar halen, schoonmaken, weer in elkaar zetten, nieuwe veer erin, afregelen; dat lukt meestal wel bij simpele uurwerken. Maar bij zo’n oud horloge weet je al dat er meer problemen zijn, donor uurwerken moeilijk te vinden, heb ook niet al het gereedschap dat je dan nodig hebt — beter om het uit te besteden. Een slippende minutenpijp weer klemmend krijgen is echt iets dat je vaker gedaan moet hebben, dat ga je niet oefenen op een Tudor. Ik niet tenminste. Ik heb een Ricoh day-date die vast zat geserviced, loopt nu weer, moet alleen een nieuwe veer in maar verder goed gelukt. Maar ik was ook begonnen aan een Seiko 4205, piepklein uurwerk, alleen maar gedoe, en toen ik erachter kwam dat je die zonder problemen door een NH05 kunt vervangen heb ik dat gewoon gedaan.

2 likes

Bescheiden :face_with_raised_eyebrow: wat een knoeperd van glimmend metaal, en toch heeft het wel iets :+1:

1 like