Welke vintage draag je vandaag? Deel XIX

21 likes

Weer eentje van de black dial club :wink:

En ook weer wat energie in gestoken, 2024 opwindend begonnen

33 likes

Verdals hebben een microscopisch zeepaardje gegraveerd aan de binnenzijde van het originele glas, net over het center van de wijzers, dat helaas erg moeilijk met de gsm te fotograferen is.

36 likes

Das een mooie! :star_struck:

Zoals ik al aangekondigd had, nu de andere Orient Kingdiver. Deze heeft nogal een vreemd uurwerkje, waarbij de tijd verzet wordt in de tweede positie, en de datum in de derde positie. In de eerste positie kun je desnoods ook het uurwerkje met de hand opwinden. maar het is een automaat.

25 likes

Shit, Hubertje, nu je het zegt …:grin:

14 likes

Ik mis hier ook een wijzer?

1 like

Beetje schuren met wat schuurpapier en daarna de belgom erover en je ziet er niets meer van.

1 like

Klopt, Hubert, de uurwijzer is nog origineel hier. Maar helaas nooit een minutenversie er bij kunnen vinden en tijdens de ‘revisie’ is er naast een nieuw glaasje helaas “gewoon” een redelijk passend setje gemonteerd…

30 likes

Fijn weekend gewenst!!:watch:

31 likes

15 likes

Desondanks heel mooi.
Is dit de originele kast?

Ik heb bij deze toch bewijs, kunstlicht helpt.

Op m’n champagnekleurige is het glas ook ooit vervangen door een willekeurig passend exemplaar, maar intussen heb ik twee reserveglaasjes (en gangwerken) liggen.

30 likes

Deze is inmiddels ook al een dikke dertiger.

27 likes

Leuke sokken!

1 like

Dank je, ik ben er ook wel een beetje tevreden mee ( behalve met die basic wijzertjes dan…)
Origineel denk ik wel, in 2022 in Brussel gekocht vooral voor de mooie dial - en dezelfde kast zag ik ik kort er na in doublé op Cataweaky :face_with_monocle:

37 likes

Vanmiddag, kon 'm toen niet plaatsen want kwam er niet doorheen. :crazy_face: O, wat is ie mooi.

35 likes

Is dit al vintage?

1 like

Sorry, niet een vintage horloge nu ik er zo over nadenk. Ik zal ‘m bewaren en over een jaar of 5 nogmaals posten.

Als ie al 20 jaar oud is dan is ie zeker ouder dan ik dacht.