Goedemorgen,
Mooie dag iedereen!!

Goedemorgen,
Gezien de tekst waarschijnlijk eind 80er jaren:
En voor de mensen met de goede ogen: ik geloof dat het hele Russische volkslied er ook nog op staat:
Dankjewel Lex! Inspirerend!
Weer goed, dankzij een donor van de Rikketik!
Dank Lex voor de verduidelijking van military’ style, kan hopelijk veel aspirant kopers behoeden.
Fijn nuanceren en refereren is niet eenvoudig met ‘military issued watches’ - naast Engeland waren er nog wel wat opdrachtgevers in Europa. Zo heb ik o.a. een Tjechische Lemania gehad met vierkantige kast, a la de meer bekende Eterna. Ook de Duitse - zoals mijn hierboven geposte Longeaux (Enicar uitgave) en die Silvana - zijn leuke opties voor verzamelaars. Achterop de stalen deksel staat dan veelal DH in combinatie met een nr., D23567H bijvoorbeeld.
Helaas hebben Russische bevrijders in WOII veel horloges ‘ingezameld’ waarmee nog tot in de huidige tijd veelvuldig wordt gerotzooid - graveren is daarbij nog de kleinste ingreep.
Plezier met de jacht is er misschien niet minder om, gemak is saai
De Prisma toch ingeruild voor een degelijke Seiko A159. Eigenlijk ook meer als test, want het horloge viel tijdens het dragen uit. Bleek er een te kleine batterij in te zitten… Die had ik nog wel liggen, dus nu ook maar om de pols…
@Sivari
Mooi tijdsbeeld. UIt de periode dat Moeder nog standaard aan het aanrecht, het fornuis en de wasmachine stond en Vader wekelijks of maandelijks met een bruin papieren envelopke met een loonstrookje en wat papiergeld er in thuis kwam. Dat wer dan zorgvuldig verdeld in de gleifjes cvan zo’n gelddoos. Mijn ouders hadden er precies zo een.
En nu moeten we sparen omdat we teveel horloges kopen.
Vers van de rikketik. Altijd weer een verrassing wat voor uurwerk er in zit. Bij de Titan viel dat nog alles mee nl een ETA 2789.
Gisteren nog de plexi geschuurd en gepolijst want je zag door de krassen niet meer hoe laat het was.
Daarom kopen wij, horlogefreaks nu (nou ja, nu even niet, maar tot een 2,5 jaar geleden wèl) al die leuke vintage Russische horloges op, die vaak met gejatte westerse (Zwitserse) technologie gemaakt werden. Weliswaar traditioneel Russisch van pisbakkenijzer, maar als je er voorzichtig mee omgaat bij het er aan werken breken de meeste schroefjes nog net niet af.
Die uit het westen ‘geïmporteerde’ horloges zijn vervolgens al of niet als schroot en onderdelen voor een flink deel terecht gekomen in de Oekraïne, waar de beroemde / beruchte Oekraïense horlogemakers er weer werkende horloges van maken. Soms zijn ze zeer vakmatig en verantwoord opgeknapt, soms zijn het tranentrekkende fantasie Frankenwatches, maar in elk geval kopen wij ze dan met zijn allen gretig weer op. En zo is de cirkel weer rond. Sommige mensen noemen dat ‘economie’, of… marktwerking .
Ik heb er zelf ook wel een paar hoor. Is best wel leuk om die dingen te verzamelen. Hieronder wat oude en nieuwere Russen. Voor een deel aangeschaft bij hele aardige Oekraïense horlogemakers.
Dat is je dan prima gelukt! Leuke vondst, aparte vorm wel… en een mooie dial.
De rikketik aanwinst vandaag. Wijzerplaatje voorzichtig nog wat schoongemaakt, en een beurtje gegeven.
Wooow wat een prachtige aanwinst!! Echt heel
Mooi geniet ervan en draag hem in gezondheid
Van harte gefeliciteerd met je prachtige y👍