Prachtige kleur! Geniet ervan
Is die kast dan gunmetal?
Zo wordt het vaak genoemd inderdaad, maar officieel is gun metal een soort brons, en dat is dit niet.
Deze kasten zijn gemaakt van staal (er staat over het algemeen ook “acier” ergens aan de binnenkant, Frans voor staal). Maar omdat staal zo enorm roest bij huidcontact gaven ze het een oppervlaktebehandeling wat wel “blauwen” of “zwarten” wordt genoemd. Hierbij werd met temperatuur of op chemische manier een stabiele oxidelaag aangebracht zodat het wat minder roest.
Heel erg roestbestendig wordt het daar overigens ook weer niet van
Dat is ook een hele mooie Omikron, Bas. Inspirerend. Vandaag hier dus deze, gevonden op de laatste R’tik, aan de pols. Er moest eerst wel het nodige aan gepoetst worden en vooral een nieuw glas deed wonderen.
Ervoor:
Erna:
Een new old stock zeer plat lentille glaasje i.p.v. het vergeelde en doffe celluloid glas maakt het horloge mooi dun. Enig redelijk intensief poetswerk aan het gehavende chromen kastje en een fatsoenlijk bandje doen ook wel wat. Een nieuw kroontje zou ook geen overbodige luxe zijn, maar dat komt later nog wel eens. Het verkoperde AS 1130 Wehrmachtwerk loopt (vooralsnog) netjes op tijd, maar op den duur zal ook een beurtje wel nodig zijn.
En dan, aan de pols, met wat strijklicht: There she glows!
Prachtig geworden! ,
Heel mooi geworden Lex
Erfstuk. Dat zijn sowieso de meest waardevolle
Coole 7a
Mooie rappel-o-bra!
Goed bewaard gebleven
Favoriete exemplaren verdienen een stand-in wat mij betreft - en dat zijn er naast die zwarte 6139 nog best wel een paar . Mijn daily Kinetic heb ik bijvoorbeeld ook 2x, enkele oudere Seiko’s ook en jaren geleden ook al eens een Seamaster gedubbeld… Gewoon omdat mooi vaak bevredigender is dan veel, Lex
Helemaal met je eens, Don, het was ook maar een grapje, maar dat begrijp jij best. Alle respect voor jouw mooie en helendal buitengemeen wel zo tamelijk interessante verzameling.
Wauw mooi hoor👍
Ik wel hoor, maar “groothandel” kan natuurlijk ook bij sommigen lichtelijk verkeerd overkomen
Ja eigenlijk wel, hoewel ik harde glaasjes polijsten meer iets voor Covid perioden vind.
En ik zie me zelf geen glaasjes persen anders had ik het misschien al eens gedaan…