Na woensdag toch mijn adventure watches maar weer eens opgestart
De band is niet orgineel maar wel het uit de juiste tijd. Ze werden als diver vaak met plastic of leren sportbonden verkocht
Thanks
Je hebt er bijna een dagtaak aan…
Ik moet er niet aan denken om steeds weer alles op te winden… Batterij vervangen doe ik wel als ze leeg zijn…
Ik moet zeggen dat ik dat batterijen vervangen een groter bezwaar vind dan even een horloge opwinden. In een mechanisch horloge zit niet zo’n tijdbom in die elk moment kan besluiten z’n dodelijke inhoud te laten lopen
Mijn batterijen gebruik wil ik al jaren reduceren - helaas maar 2 opties: of verwaarlozen met risico’s van defecten, óf toch weer eens wat horloges opruimen…
Och, om die reden kun je natuurlijk besluiten de batterij er uit te laten. Soort postzegels of muntenverzameling, zoiets… Maar dan krijg je ook het gedoe met behoorlijk wat exemplaren die op geregelde tijden moéten lopen (zeker de chronografen), of anders slecht of niet meer functioneren.
En dan heb ik het nog niet over temperatuur dalingen…
Indeed een typo
Klopt, ik heb er ook een paar waar geen batterijen in zitten, maar dat voelt wel een beetje nutteloos omdat ik ze dan ook niet meer draag. Hoewel het verschil met m’n zakhorloges natuurlijk ook niet heel groot is, die draag ik ook nooit
Maar die kun je in elk geval nog als je er een tevoorschijn haalt even een paar slagen opwinden en luisteren naar dat lekkere getik
Kocht je hem als een nieuw horloge?
Die hebben goed gekeken bij Omega
Voor vanavond en ook morgen, deze Seiko World Timer. Het is een flipper-horloge, die al een behoorlijke reis om de wereld achter de rug heeft (Official WS World Traveller thread),
Helaas wel de originele stalen bracelet moeten demonteren, zat net iets te strak voor mij…
Zit daar ook een wekker in?
O ja…