OG en een perfecte combinatie met de band
Oef, dit is echt briljant mooi. Heel fraai horloge
Mooi geworden man!
Even een avondwissel naar deze Anker.
Bij Anker kun je allerlei uurwerken tegenkomen, maar deze gaf zijn geheim pas prijs toen ik hem helemaal uit elkaar had. Het blijkt een AHS 21 te zijn. (Afred Hirsch Schwenningen) die zeer moeilijk weer te monteren was doordat echt alle asjes tegelijk onderde bovenplatine moesten vallen. Bijna ondoenlijk maar na een paar uur !! stoeien is het eindelijk gelukt.
Latere uurwerken van deze fabrikant hadden tenminste een eigen kloof voor het ankertje, wat het leven en humeur van een horlogemaker die er aan moest werken een heel stuk beter maakte.
Deze komt van @basvg die hem op de rikketik aan mij overhandigd heeft.
Wow respect voor je geduld Peter! En natuurlijk een mooi horloge er voor terug!
Haha…nooit meer zo eentje. Een Timex is trouwens ook erg.
Voor de verandering de Vulcain weer eens. Had hem willen verkopen maar bij gebrek aan interesse hou ik hem maar. Dat is zeker geen straf
Goedemorgen vintage liefhebbers we mogen weer beginnen
Dat is zeker weten geen straf. Bijzondere wijzerplaat en lugs
Om 7:30 paraat op mijn vrije dag omdat een buitenmuur nieuwe voegen zou krijgen. Gaat niet door hoor ik net
Dan maar verder radio 1 luisteren, krant, koffie en mijn Duitse stalen tank. (In ieder geval vóór 1945 gemaakt)
Gisteren deze Moritz gescoord op de Rommelmarkt. Even een beetje netjes gemaakt, bandje erom en lekker dragen. Hij loopt netjes op tijd, maar het glaasje heeft nog wel wat aandacht nodig.
Goedemorgen,
Door de structuur van de wijzerplaat is deze heel lastig te fotograferen.
Het is in ieder geval een Flamor: