Welke vintage draag je vandaag? Deel XIX

Dank je. Is inderdaad een gaaf ding, en nog heel netjes ook voor z’n leeftijd. Als Fiat afficionado is dat wel een must in de collectie :blush:

Over de inscriptie achterop heb ik nog weinig kunnen vinden maar geeft wel een aardige suggestie van de leeftijd :sunglasses:

14 likes

Velona Skindiver vandaag

25 likes

29 likes

Heel gaaf zeg!

1 like

31 likes

Lekker 70’s vandaag…

28 likes

31 likes

27 likes

Vandaag gaan we weer een keertje 666ft.

27 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

21 likes

UG triple calendar uit 1945 vandaag. Fijne dag!

43 likes

Ook een fraaie Gerard :ok_hand:

1 like

Nog maar eens een Ruhla vandaag. Hier hoefde ik voor de verandering eens een keer niks aan te doen. Loopt strak op tijd met een zeer goede amplitude.

24 likes

Dank je :pray: :blush:
Hier nog een plaatje van m’n Fiat zakhorloge. Denk dat dit zo’n Juvenia is:

Moet nog een keer gerepareerd; heeft een gebroken veer.

24 likes

Zo zijn er ook Trabant horloges. Heeft niks met de auto te maken. Die zou ik wel eens een keer eentje willen. Trabant betekent “metgezel”

6 likes

Lekker retro vandaag.

28 likes

Jammer van de veer, mooi ding!

1 like

Vandaag deze Seikomatic Weekdater met een vrij ongebruikelijke kast en wijzerplaat. Stiekem toch wel erg mooi!

26 likes

Dankjewel voor de zoektocht die ik vanmorgen had. Ik vond Juvenia wel een boel lijken op Juventus, de voetbalclub van de familie Agnelli, tevens van Fiat. Maar geen relatie kunnen vinden.

2 likes

WOORDFEIT:
Fiat is een vorm van het Latijnse werkwoord fieri ‘gebeuren’, en wel de aanvoegende wijs: het betekent ‘dat het geschiede, laat het gebeuren, het mag gebeuren’.

Mooie naam voor iets dat de tijd weergeeft.
‘laat het gebeuren’.

6 likes