Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

40 likes

Prachtige wijzerplaat deze Union👌

1 like

Goedemorgen,

:ukraine:

29 likes

De 1e Seiko Arctura Kinetic

24 likes

Lang gezocht naar een passende band voor deze Seiko Business A een 8346-7000, deze kwam het meest voor.

22 likes

Deze is onderweg naar mij, preview speciaal voor leeuwenmaatje @Lexaf

33 likes

En deze draag ik vandaag in mijn broekzak,

gisteren gerepareerd, vandaag in de gaten houden en af en toe testen of Chronograph ook blijft werken zoals het hoort.

18 likes

Gaaf, ik heb zijn broertje.
Mooie wijzerplaat zeg, erg gaaf.

Ik twijfel wel of jou kast misschien gepolijst is.
Maar wonderschone Lanco Club77

27 likes

Zo te zien wel, de borsteling (is dat een woord?) is nog duidelijk te zien

1 like

27 likes

Vandaag een bijzondere, ik ben niet zo van het goud of goldcapped, maar de man die hem oorspronkelijk kocht (ongetwijfeld bij een degelijke Bossche juwelier) was mijn opa en zo heel af en toe draag ik zijn horloge,

Een ondergewaardeerd merk Certina terwijl ze mooie horloges met prachtige in-house uurwerkjes maakten zoals de Certina 25-651 automaat die in dit horloge huist.
Het uurwerk loopt na de service van @vouwfietser als een naaimachientje en de datumovergang in één click om twaalf uur is heerlijk om te zien en horen.

Zilveren, horizontaal geborstelde wijzerplaat zonder patina, gouden opgelegde indices, een iets oplopende zilveren “rehaut” met streepjes en de inmiddels bruin verkleurde kleine tritium lume pips nog allemaal intact. Gouden wijzers met facetten, hoog acrylglaas, drilled through lugs met mooie facetten. Het ietwat versleten verzonken kroontje heb ik laten zitten, stoort me niet en zo raken opa en ik toch hetzelfde nogeens aan!

Verbazingwekkend hoe goed dit toch veel gedragen horloge er nog uit ziet.



http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Certina_25_651

33 likes

Mooi hoor. Sjiek bandje ook. Zoiets wil ik ook nog eens op het horloge van mijn opa zetten.

1 like

Zeker doen! Kost je de kop niet en je hebt er zeker lol van!

1 like

Wat een aparte kast. Weet je er meer van?

Eigenlijk niet… bestaat in verschillende varianten/versies en dat het werkje “fragiel” is weet ik ook :pensive:

1 like

Nieuw van afgelopen weekend, en dan had ik gelukkig nog een leuk bandje ervoor op voorraad.

25 likes

24 likes

Seiko KS 5256

23 likes

Complimenten! Heel mooi!

1 like

De volgende chronograaf op de hitlist
images

31 likes