Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

Nieuw Molequin bandje :blush:

31 likes

39 likes

38 likes

34 likes

23 likes

Goede middag :smiley:

Seiko Domino Flightmaster

Zwarte koffie :coffee:

18 likes

Breitling Navitimer Cosmonaute ref. 809 uit 1966

31 likes

Citizen van ‘74. Automatisch uurwerk, aangedreven door een batterijtje.

23 likes

Ik heb erg veel werk gehad met deze Tantora, één van de penanker “lijkjes” die ik van @Lexaf gehad heb. Ik heb zelfs van 3 uurwerkjes 1 goede moeten maken.
Bij het originele uurwerkje was een schroefje afgebroken dat ik er met geen mogelijkheid uit kreeg. De tandwielen en astapjes waren nog erg goed en ik besloot die te gaan gebruiken. Het tweede uurwerkje bleek 2 vastgeroeste schroefjes te hebben die niet eruit te krijgen waren waardoor ik ook deze basis platine niet kon gebruiken, maar dat kon ik pas bij het derde uurwerkje. Ik heb van alle drie de uurwerkjes de beste delen gebruikt en gisteren liep ie eindelijk.
Gebiedt mij nog te zeggen dat ik de twee extra uurwerken via ebay heb gekocht.

Economisch is het eigenlijk niet verantwoord maar het werd op een gegeven moment een erezaak om dit horloge aan de gang te krijgen.
Gisteren liep ie dan eindelijk en vanmorgen stond ie ook nog mooi op tijd, de datum had ook netjes geschakeld en dus mocht ie mee naar het werk…waar ie om 07.40 uur netjes stil stond. De opwindveer bleek gebroken te zijn, maar gelukkig had ik dus de reservedelen nog en heb ik er zojuist een andere veer in gezet.

Nu loopt ie weer. Voor een veer te vervangen moet overigens heel het uurwerk uit elkaar. Deze Brac 200 heeft een zeer aparte constructie en mede daardoor wilde hem zeker aan het lopen hebben.
Nu nog het glaasje polijsten.

34 likes

Tissot Research Idea 2001 uit 1973 - op 3 onderdelen na geheel plastic uurwerk, plastic kast, plastic band en plastic gesp.

De visie van Tissot op een onderhoudsvrij uurwerk en horloge.

34 likes

Na lange tijd weer werkend om de pols.

29 likes

Mooi! Welke kleur is dit?

Wel een mooie uitstraling dit klokje.

1 like

Zo, dit komt mij heel erg bekent voor. :rofl:

4 likes

Gaaf, ik heb precies dezelfde.

3 likes

Zeer apart! En is hij ook onderhoudsvrij en loopt hij goed?

1 like

@Scudo
Knap werk Peter! Ik heb je wel opgezadeld met een prak werk. :scream: Maar dat risico zit er in als je een lijk gaat reanimeren. Ik begrijp dat die Brac200 werkjes niet erg courant zijn en lastig om mee te werken. Maar ik wist al dat het een uitdaging voor je zou zijn. Het horloge an sich is best aantrekkelijk met zijn typisch jaren '60 design en nog mooie strakke wijzerplaat. Dus ik ben blij dat het bij jou goed terecht is gekomen.

3 likes

Leuk, ik vind hem werkelijk prachtig! Deze is net terug van reparatie en gaat naar m’n oom, die is verzot op vintage horloges. Hij komt dus in goede handen. :wink::+1:

3 likes

Op zich zijn ze niet lastig om mee te werken, maar je moet echt goed weten hoe ze in elkaar zitten. Het is namelijk anders dan andere uurwerken. Met name de veertrommel en de bevestiging daarvan.
Sommige dingen zijn een beetje dom ontworpen, maar er zitten ook enkele geniale dingen in.
Best wel een geinig uurwerkje.
Maar leuk dat ik hem van je gehad heb. Mijn kennis is weer wat gegroeid met dit horloge.

4 likes

Kleur is hazel. Twijfelde tussen hazel en taupe maar de iets lichtere teint van de hazel gaf de doorslag.

1 like