Vandaag de Pontiac.
Haha… daar heeft u een punt! Maar het is maar net hoe je het woord “gaaf” interpreteert natuurlijk.
Goedemorgen,
Deze nog een keer.
Niet omdat hij zo mooi is, maar gisteren liep hij na een uurtje vast.
Nu werkt alles weer, maar hij moet zich nog wel een dagje bewijzen.
De dagen worden weer langer. Ik ga vandaag dus voor een zomerse kleur. Leuke aan het horloge vind ik de bijzondere kastvorm en de loupe die aan de onderkant van het glas zit.
Hele mooie!
Soms ben je jaren op zoek naar net dàt ene vintage horloge, bijvoorbeeld mijn Breitling Chronomat Yachting maar soms loop je gewoon spontaan ergens tegenaan. Zoals ik afgelopen jaar tegen deze stalen sixties IWC ref. 903 “Calatrava” met het roemruchte IWC cal. 89 handopwinderuurwerk die mijn naamgenoot @vintage.view hier te koop aanbood aanliep.
Ongepolijste kast in strakke staat, origineel kroontje met de IWC vis, goedlopend uurwerk bekend van de IWC Pilot XI.
Wat meer over dit caliber vind je hier:
Maar vooral die wijzerplaat op dit horloge is wat me raakte!
Helderzilver, geen aantastingen, schitterende indices met zwarte hoogglans inlays, ik verbaasde me erover dat dit na zestig jaar nog zo kan zijn.
@Jero1 die ervoor heeft doorgeleerd en een IWC achtergrond heeft wist me te melden dat de kwaliteit van IWC wijzerplaten uit die tijd ongelofelijk goed is en het in het voordeel is dat deze plaat geen tritium lume heeft, dat zorgt er vaak voor dat een wijzerplaat raakt aangetast,
Lastig op de foto te vangen hoe ongelofelijk mooi het licht met de plaat en indices speelt!
Klassiek horloge dat denk ik nooit gaat vervelen, stukje unieker dan een vintage Omega
Seamaster of Deville, kortom helemaal leuk!
Toffe combo Mark!
Technos Birka, een Technos voor de Zweedse markt voor vandaag.
Onder TL licht een foto maken levert een verschrikkelijke foto op zoals je ziet.
Dat zouden ze vaker moeten doen!