Wissel naar een projectje wat ik even ga testen.
Bauhaus-achtig en heel goedkoop.
Maar het heeft wel wat.
En wat een goedkoop uurwerken zat erin.
Dirty als Christina Aguilera in haar hoogtijdagen
Wissel naar een projectje wat ik even ga testen.
Bauhaus-achtig en heel goedkoop.
Maar het heeft wel wat.
En wat een goedkoop uurwerken zat erin.
Dirty als Christina Aguilera in haar hoogtijdagen
Die Kienzle dingen met zo’n ratelend penankertje er in waren soms best fraai ontworpen en het is natuurlijk verbazingwekkend dat die dingen het na zoveel jaren soms nog gewoon doen.
Penankers zijn naar mijn mening ten onrechte ondergewaardeerd, ze vormen een belangrijk deel van de horlogerie history en waren onmisbaar als horloges voor ‘de gewone man’ die ook wel eens iets comfortabelers wou dan op de torenklok kijken. Tegenwoordig heeft ook elke sloeber een smartphone, maar er waren tijden dat horloges voorbehouden waren aan het witte boordenvolk. Als er dan voor Jansubmodaalmetdekorteachternaam toch horloges beschikbaar kwamen met zo’n mooi Bauhaus waardig design, kunnen wij, pathologische horloge verzamelaars, meneer Kienzle daar alleen maar dankbaar voor zijn.
Maar vooral dank aan jou, @Climholland, die er haar neusje niet voor optrekt om ook zo’n simpel machientje weer nauwkeurig bij de tijd te krijgen. En dan ook nog met een mooi verhaal erbij, leerzaam en prachtige close up foto’s.
Ben beniewd naar het vervolg!
Blijft cool zo’n band Moet ik ook nog eens naar op zoek
Deze kienzle blijkt ook zo snel te lopen als Usain.
Prachtige plaat met erg mooie wijzers.
Prachtige aanwinst en originele vormgeving wijzerplaat
Proficiat !
Super mooi horloge! Wat een schitterend bedachte markers en wijzers voor een horloge dat Teriam heet!
En verder is het natuurlijk altijd leuk als je op HF een horloge te zien krijgt van een behoorlijk onbekend merk en je hebt er zelf ook een van dat merk in de collectie. Bij deze dus de groeten van een familielid, maar wel een van een vorige generatie, denk ik
Weer een letter uit het Griekse alphabet!
Nieuwe aanwinst. Héél eenvoudig binnenwerk, maar toch geen penanker. Zelfs extra stenen, voor de sier…
Loopt prima…
Grote WOW van mij Rory! Tof ding!
Gisteren het Ronda penanker uurwerkje van dit horloge weer gereanimeerd.
De kast heeft bijzondere lugs. De wijzerplaat is zeer goed behouden gebleven, wat niet kan worden gezegd van de kast helaas maar je kunt niet alles hebben. Nu nog een mooi bandje zien te vinden wat past.
21 jewels klopt wel maar een aantal hebben totaal geen nut.