Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

Had vandaag 1 van deze 3 om willen doen maar helaas de wijzers van de Volna en de Enicar gaan niet zoals het hoort ook al heb ik ze amper gedragen na de service beurt. De Cyma heeft er niet veel zin in, ook weinig gedragen na de service… :frowning:
Gelukkig heb ik keuze zat :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dan maar een hamer met spotjes, die doen het doorgaans altijd… :wink:

Goed weekend!

31 likes

Prachtige junghans zeg!

1 like

Vandaag een voormalig lelijk eendje eens goed onder handen genomen en tot een mooie pronto uit 1951met pesuex 320 caliber omgetoverd.

Superplat kastje met een getailleerd en net zo plat bandje.

34 likes

Just in!

18 likes

Na 35jaar verdiend de oude dame wel eens een goede beurt, iemand tips voor een vakman in de omgeving Den Bosch?

26 likes

de datum…ik weet het …

21 likes

Op een nieuwe Croco band, overgenomen van een gewaardeerd HF lid! Ik vind het zelf een mooie combinatie.

29 likes

En nog een like :heart:

1 like

35 likes

1944

27 likes

Hoe krijg je die wijzer voor elkaar??

1 like

40 likes

24 likes

Heel fraai :ok_hand:

1 like

Vanmiddag deze Lord Marvel 36000 gereanimeerd, tikt nu weer lekker…

En daarna heb ik me aan deze gegeven, daar was een probleempje met de kast. Een afgebroken pushpin. En dat zat muurvast. Maar dankzij goed gereedschap toch uit kunnen boren met een minimum van schade. En ik ben erg blij, dat ik deze nu kan dragen. Ik heb meerdere Lord Marvels, maar dit is de serie voor de bekendere Seiko Lord Marvel 5740-serie.
Die is de Seiko Lord Marvel 15027E of te wel de Lord Marvel mark V. Deze is in 1963 gebouwd. De plaat is helaas niet meer zo heel netjes, maar nog steeds mooi. Het glaasje zal ik nog eens moeten vervangen, daar zit helaas een scheurtje in.
Maar toch weer een leuke aanvulling op mijn verzameling…

De afgebroken pushpin:

25 likes

Heel hard schudden :joy:

2 likes

:upside_down_face:

Wat voor uurwerk zit erin?

Ik ben weer eens niet thuis, maar in de (Franse) Ardennen.
Zojuist in Bièvre (B) geweest.
Voor een reuze- bedrag(niet dus, 15 euro…samen…) twee horloges gevonden. Glaasjes nodig, maar die heb ik… En vast en zeker een service.
Al was het maar om de seconden wijzer terug te zetten.
Maar ze lopen allebei! Nitella automaat en Dreffa

Ik kan niet wachten tot ik thuis ben om ze open te maken!

28 likes

En ja, eerst even meten of er Radium zit in die Dreffa…

3 likes

Wat een mooie kastvorm!

1 like