Goedemorgen,
Mooie dag allemaal!

Wat een prachtig aandenken zeg!
…son of ? Eerder He Himself !
Een van de allermooiste hier op het forum !
Toch nog een Rus gevonden op de rikketik. Deze ZIM ziet er eigenlijk nog best goed uit. Daar zijn ze nog zuinig op geweest.
En dit is de laatste NA. De Seikomatic 40898. Hiervan heb ik de stalen versies al van, beide uit 1963 en 1964 (omdat die weer net van elkaar afwijken…), en dit is de goldplated (SGP) versie uit 1964. Deze serie zijn de eerste Weekdaters van Seiko, en daarmee voor mij van grote waarde voor mijn collectie, vooral omdat ik de Seikomatic-serie een warm hart toedraag.
Qua kast heeft deze wel wat mankementen, de bezel heeft hier en daar wat goudglans verloren, maar je moet goed kijken. En aan de onderkant is wat meer sleet te zien. Maar de wijzerplaat en uurwerk zijn wel erg goed! Deze versie stond al een hele tijd op mijn verlanglijstje, maar dan staan ze veelal te koop tegen meer dan het dubbele, wat ik voor deze betaald heb… Dan ben ik ook heel tevreden met deze…
Jasper bij Tempus was zo tof om even wat stof van de wijzerplaat van mijn King Midas te verwijderen. Een mooie kans om even de binnenkant te zien!
Dit is hem dus
Prachtig… zelden gezien alhier …