De kast heb ik alleen schoongemaakt. Ik heb deze op de laatste rikketik gevonden uit zo’n grabbelbak. Misschien zijn de beschadigingen zelfs daar wel ontstaan.
Vaak wel inderdaad. De kwaliteit is niet zoals van een veel duurder horloge en onderhoud kregen ze vaak niet omdat dat niet loonde.
Vandaag weer een Ruhla om. Deze moet nog een keer uit elkaar om goed schoon te maken, alhoewel deze niet verkeerd loopt.
Ja dat vraag ik me ook af. Ik zie nog een restje zwart op de punt van de urenwijzer. Maar zwarte vulling?
Past wel bij de driehoekjes toch?
Owww zo in mijn nopjes!!!
Een scopic by pronto uit Noorwegen gevonden. Dacht dat het afgekloven kast zou zijn maar bij aankomst bleek het een zeer net horloge te zijn.
Automaat uit 1969 met als leuke details de wijzers die onder de indices door lopen en een Noorse dagnotering.
Deze pronto is bijna niet te vinden. Echt top dat hij bij de verzameling kan worden toegevoegd.
Cool horloge. Die band maakt het helemaal af
Mooi zeg en gefeliciteerd natuurlijk
Een mooi trio en een bijzondere LM bracelet
Een bijzonder horloge is dit een astrologisch horloge ?
Thnx, een fijn en bijzonder horloge dat ook nog lekker loopt, ben er wel zuinig op
Het is een Reglia speciaal gemaakt voor het Franse modehuis Hourriez. Het motief is ook gebruikt op de kleding en is geïnspireerd op het motief van de Franse staatsradio- en televisie (althans, dat lijkt de achtergrond te zijn).
Hier het linkje met mijn introductie:
Dank je voor de uitgebreide explicatie
Geen idee hoe oud precies… Ik denk eind jaren 50 of begin jaren 60?