Vanmiddag fietstourtje Den Haag en weer eens de andere Amphibian om
Dat is dan geen goed verkoopargument voor die van jou
Korting dan maar?
Deze is zeker leuk. En anders als de meeste ander. Ik vermoed dat hier een (licentie) Seiko uurwerk in zit.
Seiko had ook een licentie samenwerking met een Indiase horlogefabrilant: Allwyn In de laatste periode van het bestaan van dit bedrijf werkt men samen met HMT, misschien zelfs een fusie. Documentatie is moeilijk te vinden en niet erg compleet.
Watch Division[edit]
Hyderabad Allwyn entered the watch business in 1981 in collaboration with Seiko of Japan to manufacture mechanical and Quartz watches. Until then the central Government-run HMT had been the market leader for wrist watches in India.[9] Allwyn along with HMT and Titan Industries had dominated the Indian watch market with almost 10% of the market share.[10] In 1987, A. R. Rahman, who was then still known as Dileep, received his first break in advertising when he was asked to compose the jingle for a new line of Allwyn Trendy Watches.[11][12]
Meer dan terecht
Dat is een mooi bitter garnituurtje Peter… lekker incablokje met mosterd erbij .mmmmmm😁
Yep zeker. Van longines vind ik zowel de vintage als de heritage reissue mooi. Ze hebben echt het orgineel goed herkenbaar gehouden. Hele toffe vintage dit Andy
Haha we hebben wel meer parallellen.
Zeker en vast
Is dat zo? Youngtimers heb ik geen problemen mee hoor. Voor de reduced heb ik altijd een zwak gehad, ik had er jaren terug eentje moeten kopen denk ik wel eens. Maar goed, inmiddels is daar een berg Leijona’s door dat idee gefietst
Dat is natuurlijk ook niet verkeerd, meer van iets moois is ook leuk. Dat had ik namelijk ook. Elke keer als ik een spaarpotje aan het vullen was kwam er weer een verleiding. Dit keer volgehouden. Dat ging niet zomaar trouwens
Ik snap dat. Mijn collectie is tweeledig, veel vintage stukken die ik niet of nauwelijks wil verkopen. De rest is modern en als ik wat bij elkaar wil sprokkelen dan zal ik daar wat van moeten verkopen, ook omdat dat meer zou opleveren. Maar ik kan slecht afscheid nemen.
Dat herken heel goed Jeroen. De la blijft maar vollopen. Om die reden ben ik even bij de vintages weggebleven. Die zijn zo leuk èn betaalbaar, ik vloog uit de bocht… zo verleidelijk en zóveel kocht ik daarvan…
Was volledig verslaaft geraakt aan het speuren op marktplaats en rikketiks… dat moest stoppen. In 2019 tot 2021 had ik soms wekelijks een n.a. Dat heb ik nu gelukkig leren beheersen.
Ik moet nu wat vintage stukken laten gaan maar kan gewoon niet kiezen. Elk heeft zijn verhaal of charme. 🫣
Ik ben gek op day-date horloges. Dit is de nieuwste aanwinst, de West End Watch Co, met een ETA 2834-2 en dan ook nog two tone… Heb ook een Tudor en een Titoni, allebei zelfde uurwerk, en een paar Ricoh’s; die hebben een eigen uurwerk. De dag mag van mij ook elders op de wijzerplaat staan, zoals bij de Seikomatic Daydater die ergens hierboven staat, maar eigenlijk niet náást de datum. Weet ook niet precies waarom.
Zo gek maak ik het niet maar het gaat wel met vlagen. Maar soms gaat het hard, zeker bij het aanboren van een nieuwe bron
Op dit moment ben ik redelijk voorzien maar ik heb nog 3 doelen op het vintage vlak maar die zijn (zeer) moeilijk te realiseren maar wie weet…
Binnenkort krijgen jullie en mede leeuwentemmer @Lexaf enkele leuke leeuwtjes te zien
Dit prikkelt de nieuwsgierigheid…
Klinkt pijnlijk bekend.