Welke vintage draag je vandaag? Deel XVII

Ik heb het idee dat het risico wel meevalt. Ik ben goed in tegen deurposten aanlopen en horloges laten stuiteren. Glaasjes breken dan 100%, maar nog geen gebroken balansstaf/steentjes gehad. :sweat_smile:

2 likes

Avondwissel

24 likes

Dan mag je jezelf als een geluksvogel beschouwen :wink:

Het zou imho gewoon zonde zijn als door ruw omgaan met een horloge het onherstelbaar beschadigd zou worden zeker als je weet dat onderdelen niet meer op de plank liggen maar dat je daar heel veel moeite voor moet doen…
Zelf houd ik altijd in mijn achterhoofd dat antishock systemen niet voor niets zijn uitgevonden :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dankjewel Jenneke, ik gokte zelf eigenlijk op zwarte plastic bezel, gezien het eenvoudige uurwerk.
Toch nog even gegoogled, meerdere foto’s gevonden met de zwarte bezel, dus dat stuk van ‘nieuw leven’ komt alvast goed…:slightly_smiling_face:

2 likes

Klopt, maar worden wel eens vragen gesteld in de trant van “kan ik er wel mee fietsen want er zit geen incabloc in”. :sweat_smile: ruw is nog wat anders dan normaal een horloge dragen. Ik doe er de afwas mee, tuinieren als t zo uitkomt etc. Uiteindelijk is het een gebruiks (of sier) voorwerp (en ik zie het niet als een investering).

4 likes

Zo hebben we allemaal onze manier om met gebruiks- of siervoorwerpen om te gaan en ik kan me ook wel vinden in hoe jij dat doet hoor :wink:
Bij deze heel oude Omega was ik toch wel meer voorzichtig en eigenlijk bij elk horloge waarvan ik wist dat het geen antishock bescherming had, die droeg ik eigenlijk alleen maar voor de netjes zal ik maar zeggen. Indertijd waren het ook luxe en vaak dure gebruiksvoorwerpen die men met beleid droeg…

5 likes

Plus wat nog uitmaakt, zo ongeveer al mijn horloge zijn van voor 1940 en hebben dus geen shockprotectie. :laughing: dus is ook gewenning

Tissot Seastar met patina op de wijzerplaat die op de foto véél meer opvalt dan in real life. Op een leren nato van de forumsponsor.

En weer is de foto opeens gedraaid, verdraaid! Van alles geprobeerd om hem goed te draaien, maar niet gelukt.

23 likes

22 likes

Goedemorgen!

26 likes

Vandaag mijn ‘Blue pearl orient’ automaat

23 likes

31 likes

Gisteren deze binnengekregen, blijkt uit mijn geboortejaar (1988) te zijn, toch grappig!

28 likes

OLMA aan de pols en yes een QUARTZ :grin:

23 likes

Testen na service voor @TenebraeNoctis

Pronto is een erg leuk merk met goede uurwerken.
Hierin zit een Unitas 6325.

29 likes

Ben jij zelf dan ook al ‘vintage’ ?:joy:

1 like

Ziet er goed uit

1 like

Ja blijkbaar, maar deze heeft als eens een skin-treament (PVD) gehad dus ziet er aanzienlijk beter uit dan ik :joy:

2 likes

Aaa, Physical Vapor Deposition. Dacht al, de kast oogt donker!

1 like

Hahaha ja dan oogt hij wat raar :crazy_face:
Is door de vorige eigenaar laten doen, vind het best geslaagd, alleen is de sluiting niet gedaan dus daar heb ik wel even wat nieuwe voor besteld.