Welke vintage draag je vandaag? Deel XVII

32 likes

Mount Kumgang, ook wel bekend als de “Diamond Mountains”, is een bergachtig gebied gelegen in Noord-Korea, in de provincie Kangwon. Het staat bekend om adembenemende landschap, met schilderachtige pieken, dichte bossen, kristalheldere meren en watervallen. Mount Kumgang is een populaire toeristische bestemming, zowel voor binnenlandse als buitenlandse toeristen, vanwege zijn natuurlijke schoonheid en historische betekenis. Het gebied herbergt ook enkele culturele en boeddhistische sites, zoals de Kuryong-waterval en het Seokbulsa-klooster. Toerisme naar Mount Kumgang heeft echter periodes van beperkingen gekend, afhankelijk van de politieke situatie tussen Noord-Korea en andere landen. Om de plek beter bereikbaar te maken werd de plek in 1997 aangesloten op het nationale trein netwerk. Zoals gebruikelijk werd ook hier een herdenkingshorloge uitgegeven: door het Chinese Jilin werd dit exemplaar geproduceerd.

Deze bevat het standaard Chinees Tongji uurwerk en ook de case, caseback en glas zijn standaard Jilin. De dial is voor de gelegenheid “luxe” versierd op de 12, 6 en 9

Heel veel zeldzamer bestaat voor mij niet; in de (Westerse) Chinese en Noord-Koreaanse verzamelaar kringen is er één iemand die deze ook heeft. Er zijn maar enkele tientallen geproduceerd en die bevinden zich klaarblijkelijk nog in Noord-Korea.

28 likes

32 likes

41 likes

Ricoh diver

25 likes

Deze vandaag…

30 likes

Seiko 6139-8050.
Mooie blauwe kleur.
Helaas zonder origineel bandje, en die erbij zat was niet te redden.
Dus maar 1tje beetje op maat gemaakt, kan ik er iig van genieten!

27 likes

Mijn Opa’s Certina Blue Ribbon uit 1966, kast en wijzerplaat nog in topstaat.
Binnenin rikt een prachtig manufacture (helaas geen foto) Certina 25-651 automaat uurwerk.
Ik had hem op een klassiek bruin hagedislederen bandje gezet.

Maar ik had een prachtig grijs alligatorlederen bandje van Jean Rousseau liggen….
Dat staat een stuk vlotter!

38 likes

Hele leuke van Ricoh… Lijkt aardig op de mooiere Oriënt modellen :+1:t2:

1 like

Hoe kom je toch in godesnaam aan al deze horloges? Marktplaats.nkr lijkt me niet echt een optie? :face_with_raised_eyebrow:

Wel leuk dat je telkens een stukje geschiedenis erbij post :ok_hand:

4 likes

Wijzerplaat is :star_struck::star_struck:

1 like

Me nooit duidelijk geworden wat MRO nu precies inhoudt… Of ik ben het weer vergeten :innocent:

Daar kun je je fantasie op loslaten… :innocent:
(Met Rotte Onderdelen? / Met Radioactieve Onderdelen / Maintenance, Repair and Operating)

1 like

Vandaag een 3803

20 likes

Komt me bekend voor… Is wel wat meer voor in de zon…

1 like

Ja eigenlijk wel ,maar was niet tevreden met het resultaat,veel proef foto’s…je hebt weleens van die dagen :grin:

Die ziet er nog gaaf uit :ok_hand:

1 like

Toch nog even gered uit de prullenbak…

15 likes

Ach, laat ik voor vanavond dan ook meedoen met mijn 3802-7060…

19 likes

Ziet er top uit …opa zou blij verrast zijn denk ik :ok_hand:

1 like