Welke vintage draag je vandaag? Deel XVII

Keuzes, het minst leuke van verzamelen :sunglasses:

3 likes

Goedemorgen,

Hier nog een Timex Electric, mijn eerste electrische niet quartz horloge (dat werkt):

Prettig weekend.

:ukraine:

20 likes

Vanmorgen deze Seiko Skyliner J14092, ook wel bekend als de 6220-9960, nog even onderhanden gehad. Die had ik al eens onderhoud gegeven, maar wilde nooit echt goed lopen. En nu dat ik zelf een Elma heb, was het tijd daar iets aan te gaan doen. En het verschil is zeer goed te merken. De amplitude ging van 145° naar 260° en het uurwerkje loopt nu als een zonnetje!
Maar dit uurwerkje is wel een vreemde eend in de bijt, want het behoort toe aan de 62XX-familie (al heeft deze nog de oude typering op het uurwerk staan, cal. 405). Maar dat zijn automaten, en dit is een handopwinder. Er zijn wel gelijkenissen tussen de automaat en deze handopwinder, maar ook genoeg verschillen.

Ik vind dit nog steeds een van mijn mooiere horloges, al verdient dit horloge nog wel een beter en mooier bandje. En nu het uurwerk weer goed loopt, zal dat zeker nog gaan gebeuren!

29 likes

Vandaag de luide tik van een degelijke tank, de ruhla. Stond er net per ongeluk mee onder de douche maar geen centje pijn gelukkig. Had hem wel direct binnen 30 sec afgedaan.

28 likes

37 likes

31 likes

Mooi hoor👍

vandaag de NISUS automaat nog eens. Hij staat in het blauwe gedeelte maar nu ik hem draag twijfel ik sterk om hem weer uit de verkoop te halen.

26 likes

31 likes

oudje van 73 jaar😀

39 likes

Goud van oud

23 likes

Dat dus :grin:

25 likes

Lekker vintage met deze koperkleurige plaat. Dankzij top service van @Ko-Banden heb ik nu een mooie band op voor dit horloge met fixed springbars. Erg blij mee :slight_smile:

31 likes

Super mooi, wat is het?

Echt heel fraai😍

Tis een mooie horloge maar de kast heeft besloten niemand meer toe te laten.
#dezekanikechniemeeropenmakenondanksgoedgereedschap

Gelukkig loopt tie nog prima maar een andere kastje had ook leuk geweest.

25 likes

Leuke plaat heeft deze vind ik!

33 likes

@vouwfietser erg mooie wijzerplaat zeg!
Leuk , dat blindenhorloge kastje.
Die wijzerplaat zal wel stevig zijn.

Weer een nos caribbean gevonden :grin:

41 likes

Net terug van service.
Deze 50 jarige dame loopt weer als een zonnetje :sunglasses:

34 likes