Welke vintage draag je vandaag? Deel XVII

Bedankt ! Deze zie je inderdaad heel weinig!

1 like

Omega Jumbo (39mm)

26 likes

Erg leuk, die kleur met een soort tegelvloer bezel. Soms heb je gelijk associaties met dingen die je ziet.:+1::slightly_smiling_face:

1 like

Is dit een nato bandje?

Wat is dat van Peugeot op de achtergrond?:thinking:

1 like

Klopt een Erica m’n strap, ik ben er blij mee.

1 like

Staat super goed!

1 like

35 likes

23 likes

Haha, dat is een vroeg sixties transistor radiootje - de Sharp Collie

2 likes

38 :hugs:

1 like

Avondswitch naar de S

24 likes

:star_struck:

:star_struck:

1 like

Mooi horloge, alleen dat laatste restantje van de “6” hadden ze net zo goed weg kunnen laten. :grin:

1 like

Prachtig horloge, prachtig landschap!

1 like

Bijna onzichtbaar ja. Lip heeft dit horloge na ww2 jarenlang uitgebracht in tientallen wijzerplaat varianten, allen met het prima R25 uurwerk. Zowel met centrale seconde als met kleine seconde. Deze komt dus uit een tijd dat de centrale seconde allang gemeengoed was. Ik hou van die kleine sub secondes. Waarschijnlijk omdat mijn allereerste horloge, ik denk dat het een Kienzle was, er ook een had. Dat was 60 jaar geleden. Als je je eerste heilige communie deed kreeg je een jeugd horloge.

2 likes

Ben het helemaal met je eens…
Live foto van 21.55…

5 likes

Wow! Ik herken 'm! Sooooo, die is mooi geworden zeg! Chapeau.

Edit:
Ik kon het niet laten om toch nog wat aan te vullen op mijn reactie:

Die Choisi kwam bij mij vandaan als defect wrakje.

Zo dus. Je hebt er echt iets heel moois van gemaakt Tim!

16 likes

Hahaha geen spijt hoop ik? :innocent:
Ik moet zeggen dat ik een gekke aantrekkingskracht heb met compressorkasten… deze past dus heerlijk in het rijtje! (Zal het rijtje morgen eens fotograferen)

Kast is gereinigd, glas geschuurd en gepolijst, nieuwe opwindas, kroon, tirette en band natuurlijk.
Voor mooi zou het automaatlager nog vervangen moeten en moet hij nog een service krijgen, maar dus eerst even proefdraaien :sunglasses:

4 likes