Het is hier mijn 2e huis. Zojuist nog op de brocante markt gekeken naar sloophorloges. Ik ben bezig aan een zakhorloge en vond precies dezelfde, maar net de balans was er niet bij…
Dinsdag moet ik even een dagje op en neer naar de Franse Ardennen.
Mooi Robert. Zelf opgeknapt?
Klopt inderdaad, deze kocht ik beschadigd met een gebarsten glaasje. Kast licht gepolijst waar dit gepolijst hoort te zijn, nieuw glaasje en pakkingen erin en genieten maar. Draagt erg fijn.
Netjes hoor! Mooi resultaat!
Dankje, maakt het dragen ook extra leuk.
Ach, ik had op vakantie maar 9 horloges bij. Waar heb je anders een reisetui voor?
Ik moet wel zeggen, dat het me begon te vervelen met zo weinig keuze…
Zojuist mijn NA opgehaald. Was tijdens mijn vakantie naar mijn werk gestuurd, samen met nog een andere NA, waar ik nog wel wat opknapwerk aan heb (Een Elma Super Elite)…
Maar deze Seiko 7A38-7240 heb ik nu toch wel mooi om de pols. Ik wilde wel eens weten, waarom deze horloges zo gewild zijn. maar nu begrijp ik het wel. Ze zijn niet alleen mooi, maar ook technisch interessant. Gelukkig doet alles het, alleen de band was iets te kort. En laat ik daarvan nog een andere band hebben, waar nog extra schakels aan zitten… Dus nu toch met origineel bracelet.
Als je je bij 9 horloges gaat vervelen, dan koop je niet de juiste horloges
Echt vervelen is het niet, maar als je normaal de keuze hebt uit 150+ horloges, dan liggen de zaken toch wat anders. Ik houd nu eenmaal van variantie. Ik zou me nooit kunnen toeleggen op een verzameling van minder dan twintig horloges. Bovendien is de jacht op mooie exemplaren leuker dan het dragen zelf… Zeker als je die nog kan vinden voor een veel lagere prijs, dan je ze overal te koop ziet.
Sluit ik me helemaal bij aan, op alle punten, maar ik heb keuze uit zo’n 30 horloges, maar vermaak me makkelijk een maand lang met 4/5 horloges. Zal ook wel moeten, want ik ga niet elke dag langs de externe kluis.
Het horloge is mooi, maar die band! Wat is het?