Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

Dank! Het is een Hirsch Lizard, afkomstig van onze forumsponsor horlogebanden.com :lizard:

Meest heftige tropical wijzerplaat uit de collectie.

25 likes

26 likes

Goedenavond iedereen.

29 likes

Dit skindivertje vond ik een tijdje geleden op een rommelmarkt. Maar de term diver hadden ze voor dit ouwetje toch iets te letterlijk genomen, met als gevolg dat de binnenkant er lekker krokant uitzag. Het chroom was helemaal af aan het bladderen, maar ik zag er toch nog iets leuks in. Dus op internet gezocht (en met hulp van het forum het juiste uurwerkje geïdentificeerd), en een donoruurwerkje (Parrenin 1641) gevonden. En dat kwam gisteren aan, en dat heb ik vandaag in dit horloge gezet. Hoewel het uurwerkje beroerd loopt, doe ik er verder niet veel aan. Ik zal het nooit veel dragen, maar het werkt, kon het zelfs nog een beetje afregelen. De kast heb ik ontdaan van alle chroom en iets gepolijst. Het zal het de tijd doffer worden, omdat het een soort messinglegering is (Base-metal).

En nu is het een leuk horloge geworden. Zal bij mij een plekje krijgen bij de curiosa… En wellicht gedragen worden op Koningsdag of zo…

28 likes

Ja hoor, dat kan zeker! :grinning::

1 like

Hier spreekt een echte liefhebber! :+1:

2 likes

Wat een leuk topic!
Ik zat me al af te vragen, wie zou hier op het HF de meeste juweeltjes in een horloge hebben?
100 stuks in dit topic geboden!

2 likes

En als ik deze zou hebben, dan kon ik dat ook nog overbieden…

21 likes

De werkdag zit erop.
De Atlantic als begeleider bij de wat formelere outfit vandaag

verruild voor de Amphibia die ik verlost heb van de saaie stalen band.

24 likes

Lijkt me een hele mooie vormgegeven Timex …Proficiat ! :ok_hand:

2 likes

Bijzonder design!
En dan nog een prijskaartje in Lire’s. Vind ik dan weer leuk!

1 like

Met die Atlantic verscheen je met een super gave combinatie ! :ok_hand:

1 like

Dank je wel Harry!
Die Atlantic laat zich prima matchen in ieder geval!

1 like

Daar hoef je niet perse geen Rolex voor te hebben ! :smiley:

1 like

31 likes

Arcala, gepokt en gemazeld

27 likes

37 likes

Met dank aan Lex! Voor het horloge EN het bandje!
Zeer apart…nietwaar?

31 likes

Toevallig een tijdgenoot - stalen Eterna, geen militair horloge, de USA strap echter wél :male_detective:

33 likes