Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

Hij is prachtig! Uit welk jaar is deze?

1 like

Was een heel mooie aanwinst. Het wordt moeilijk kiezen tussen die toppers uit je horlogekistje. Leuk dat je ons dagelijks laat meegenieten.

2 likes

Dankjewel Yves!
Ik heb nu vier vintage Omega’s, en inderdaad moeilijk kiezen. Daarnaast nog een aantal Seiko’s die ik fantastisch vind…en Certina’s…bovendien nog een aantal mooie anderen…Ik heb gisteren de Certina van m’n opa waar het enthousiasme mee begon cadeau gedaan aan m’n zus.

5 likes

Dox was ook een merk van Doxa Boris, en gezien de positie van het merknaampje dus niks afgevallen/gepoetst :+1:

2 likes

Oh echt?
Dat zou een echte meevaller zijn!

Dit model ben ik tot nu toe alleen tegen gekomen onder de naam Doxa

2 likes

Goede Zaterdag!

Vandaag deze vierkante aan de pols. Delta. Een merk dat je niet vaak tegenkomt. Op het Forum slechts één maal getoond, jaren geleden in 2011, door @jacobq . Ik vraag me af of het niet om het zelfde exemplaar gaat.

Zie de -door photobucket verminkte- foto hieronder:
image

In elk geval deze of diezelfde, wie zal het nog weten, vandaag bij mij aan de pols.

Wat mij intrigeert zijn de kleine pukkeltjes op de wijzerplaat. Patina of zo bedoeld?
Binnenin draait een ook niet al te vaak gezien (Franse!) Lorsa 651 penanker uurwerk.

Lorsa 651 - Ranfft 2
De herkomst van het merk is ook niet geheel duidelijk, zie de merkregistraties van Mikrolisk hieronder:
Gezien de Franse herkomst van het uurwerkje zou het dus best eens deze vermelding kunnen zijn:

Maar er zijn nog genoeg andere kandidaten die dit merk voerden.

(klik even op het plaatje om de tekst beter te kunnen lezen of ga naar Mikrolisk en enter Delta in de zoekbalk)

27 likes

28 likes

25 likes

Deze is alleen voor vrije dagen, te kwetsbaar voor op mijn werk. Blij dat ik vandaag vrij ben :smile:

30 likes

Deze leuke Citizen vandaag.

30 likes

Ik heb er 4, maar omdat de naam niet in de tekst voorkwam, waren ze waarschijnlijk lastig te vinden:

34 likes

12 uur dus

26 likes

Ik wist al dat je veel hebt, maar dit?
Ongelofelijk!

2 likes

Wat leuk, Peter. Zo komt er nog eens een niet gekend merk boven water. Opvallend vind ik de diversiteit in de modellen. Wat voor uurwerkjes zitten er in bij jouw Delta’s?

8 likes

Pas geleden nog getoond.

25 likes

Prachtig horloge Harry, ik heb een Skyliner 6102-8000 van dec 1971:

Ik vind ze eigenlijk net zo mooi als de Lord Marvel.

26 likes

Hoi Peter. Nu je het zegt en laat zien, herinner ik het me wel. Maar ik kon geen referenties meer terugvinden met het image ikoontje om te zoeken. Alleen die stokoude vermelding uit 2011.

Maar volgens mij zijn er niet veel van die Delta’s in omloop. Grappig dat jij en @singlehoesjes allebei zo’n zelfde blauwe hebben. Maar ja, jullie hebben ook de zelfde voornaam, daar zal 't m in zitten.

Heb jij trouwens een betere indicatie over de herkomst van die dingen? Die Franse fabrikant, die ik veronderstel is ook maar een gok. De lijst in Mikrolisk is best groot.

Mijn enige Tissot PR-516 Al ruim 1,5 jaar in bezit… :star_struck:
Fijn ding en nu om ivm personeelsfeest bij de DAF in Eindhoven…
Fijn als je baas dat regelt want dat gaat niet zomaar…
Toch al vaak geweest gas lossen maar nog nooit bezichtiging gehad …

:one: :nine: :seven: :two:

34 likes

31 likes

Maar jij rijdt niet op een Daf toch?

1 like