Welke vintage draag je vandaag? Deel XVIII

Ik ben gek op die Fixoflex bandjes, lekker makkelijk omdoen en afdoen…
Maar ik zal kijken of ik nog wat anders heb. Zwart of bruin leer?

4 likes

Een grijze dag met bijpassende wijzerplaat:

20 likes

20 likes

25 likes

Maarrr…die wijzer plaat is erg mooi ! :ok_hand:

1 like

Ik mis al even @Scudo hier, weer druk met horloges reanimeren soms?! :male_detective:

Ik ben ook nieuwsgierig of deze Avantgarde iets uit de latere series zou zijn :roll_eyes:

18 likes

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik heb het niet zo op die rekbandjes waar je polsharen tussen blijven zitten. Ik hou sowieso niet zo van metalen banden. Er zijn uitzonderingen, maar die ik mooi vind zijn zeldzaam. Verder zijn die Fixoflexen met die scherpe omgevouwen einden natuurlijk de moord voor de lugs., Ik heb horloges gezien waar de helft van de binnenzijde van de lugs letterlijk was weggeslepen door een Fixoflex-achtige.

Uhm, ja, dus leer heeft wel mijn voorkeur. Zwart of bruin kan bij jouw Fero allebei wel, denk ik.

Mocht je toch nog behoefte hebben aan meer Fixoflexen voor andere horloges, of als vervanger voor deze op de Fero (deze lijkt me behoorlijk versleten), stuur me dan even een PB tje, ik heb er nog wel een paar voor je liggen, denk ik. Moet dan wel even de lugmaat weten. En als je het leuk vind om een custom made leren bandje te dragen… die maak ik ook.

Hieronder een plaatje van een van mijn horloges met wat ik als een uitzondering beschouw voor een metalen band die ik wèl mooi vind.

17 likes

Dat is echt een plaatje :heart_eyes:

1 like

@domega
Don, daar is toch wel iets aan te doen?

image

Je weet waar mijn huis woont…

4 likes

Ik heb thuis een hele zak vol van die dingen. Schijnbaar zijn die Japanners er gek op. Aan vrijwel ieder horloge zit zo’n onding… Als iemand ze wil hebben, mogen ze zich bij mij melden…

6 likes

Nou, @singlehoesjes en ik geloof ook wel @domega, je weet bij wie je zijn moet!

2 likes

Heel attent van jullie, maar ik heb echt niet genoeg horloges voor al die bandjes :yum:

Prachtige band op die Roamer trouwens Lex :+1:t2:

8 likes

Zeker Lex, ik kom er soms twee x per week langs met fietsrondjes…:innocent:

2 likes

Ok, stop dan die Ruhla met dat gebarsten glas een keer in je zak als je gaat fietsen.
Geef 'm op de heenweg even bij me af en kom 'm op de terugweg maar weer halen. Met een nieuw glaasje. Koffie of thee kan er altijd bij worden geserveerd.

10 likes

Als ik zo brutaal mag zijn, ik zoek nog zo’n band. Niet voor mezelf maar om aan een horloge te zetten wat ik cadeau ga geven.

Echter de aanzet is 17,5 mm. Heeft iemand @domega, @singlehoesjes daar iets voor?

Gaat om een heel eenvoudig model, polsmaat is max 18cm

Voorbeeld

5 likes

Heb ik voor je, stuur maar PB.

5 likes

Maar wel helemaal tijdscorrect voor horloges uit de jaren 30 en 40! Vaak genoeg dragen en dat polsharen probleem is verleden tijd. :face_with_hand_over_mouth:

5 likes

Dat bandje zat er op toen ik het horloge kreeg en werd in die tijd er ook wel opgezet. Maar niet onbelangrijk, de mesh zit heel fijn!

Ik draag het misschien een paar keer per jaar, want heb nog een “paar” andere 90 plussers om uit te keizen :sweat_smile:, dus de extra slijtage zal meevallen. :wink:

4 likes

Super aanbieding Lex - maak ik graag gebruik van!
Ik heb zelf in vroeger jaren wat incourante glaasjes op de rikketik gevonden, en daar blijken meestal mijn horloges niet te matchen - naast dat ik ook vrees wijzertjes etc te beschadigen :grimacing:

1 like

Wie is er niet groot mee geworden?

1982 Timex Character Watch handopwinder

21 likes