Seba en Slava, aardige alliteratie .
‘glorieus’ momentje toch weer
En waarom nu niet meer?
Ik vraag het mij weleens af. Doordat we onze eigen jeugd (sixties en seventies) verheerlijken? ‘Vroeger was alles beter’?
De eerste Toyota’s werden vervloekt, maar de Japanners hadden de QC wel beter voor elkaar, het duurde jaren totdat de Europese merken dat ook deden, omdat ze wel moesten.
Mooie Seiko, ik kijk ook weleens naar zo’n oude Quartz. Is dat aan te raden qua beschikbaarheid van de batterij bijvoorbeeld?
Daar zit gewoon een SR44SW in. Geen enkel probleem. Ik heb er trouwens nog een liggen, die mag gaan.
@Bram3 hoe oud is deze? Lijkt me nog uit de beginperiode van de 38xx serie. Dus 1972-1974.
Hele fraaie Simon
Zeer mooi! Goede vondst.
Niets over AncreTalia te vinden op het Web, behalve een hele oude aanbieding (2018) op de Poolse eBay van een al vergelijkbaar maar volkomen afgeragd exemplaar en een verlopen ad. op Marktplaats, waarvan ik denk dat het wel eens dezelfde als deze op HF zou kunnen zijn. Lastig om de herkomst te vinden. Ancre is wel heel algemeen, maar Talia zou de fabrikant kunnen zijn.
In Google heel veel verwijzingen naar Tommy Hilfiger, maar dat bestond voor zover ik weet nog niet toen dit horloge op de markt kwam. Ik schat zo eind jaren '50.
Prachtig horloge. Mooie dunne wijzers en wat een fraai cijferfont! Die krul in de 2 en de 7, open 6 en9. Heel apart.
Wat voor uurwerk zit er in?
Nog mooier misschien met een zwart leren bandje i.p.v. een perlon?
Geniet ervan @Farfal, in elk geval.
Goedemorgen,
Geen 72-74. Een vroege maar nog niet de oudste uit de 38 serie. Ik ga voorzichtig met hem/haar om.
Heb je nog een batterij of een hele vroege 38 liggen die mag gaan?
Dank je Lex,
Het horloge heeft geen pushpins maar fixed bars.
Ben inderdaad nog opzoek naar een mooi passend bandje.
( mocht er iemand iets leuks en passend hebben )
Het bandje wat er nu op zit is niet passend perlon met de nodige DNA
De 12, de 3 en dan de 6 (en 9) zijn schitterend.