Ik heb toch een stiekem zwak voor oude Quartz-horloges! Ik vind deze erg mooi!
Maar als het de eerste Quartz met dag/datum moet zijn, dan moet die toch zijn uitgebracht voor juni 1971, want toen waren de Seiko Quartz 3823 er al en die hadden ook dag/datum.
Maar ik vind de positie van de dag/datum wel mooi gedaan. Een beetje zoals in mijn Seiko 3923. Er zijn niet zo heel veel horloges, die voor deze oplossing hebben gekozen, terwijl het een zeer charmante oplossing is…
Op het web is het inderdaad niet helemaal duidelijk, ik lees ook hier en daar 1971.
Ik heb hier een Seiko 3823 liggen, die van juli 1971 is. En ik weet, dat er nog vroegere zijn, de vroegst bekende zou mei 1971 moeten zijn. Nou ja, dat is dan nog anderhalf jaar na de eerste Seiko Astron geïntroduceerd werd… In die tijd kan er veel gebeurd zijn. Ik zou het niet weten, was toen nog vloeibaar (lees: Net in de maak…)
MOOI!
Ik ben van 1976, de oudste seiko kwarts hier op het forum is van Juni 1971. (Van mij )
Laatst had ik bijna geluk met een Seiko Astron… Werd me dan toch te duur… Dan had ik de oudste Quartz gehad… Maar ik heb foto’s gezien van een Quartz 3823 uit mei 1971, met een wijzerplaat van april. Dus het is zelfs mogelijk, dat die al in april zijn gemaakt…
Ja die Astron is wel begerenswaardig. Ik denk dat de enige kans zo eentje enigszins betaalbaar te vinden is als je een vies, bestoft exemplaar op Yahoo Japan weet te vinden.
Ik had mijn ogen gelegd op een stalen versie. Maar zelfs die ging naar astronomische bedragen. Want stalen versies zijn er ook. De gouden versies zijn al helemaal niet te betalen. Zag er laatst eentje voor ruim 8000 euro van eigenaar wisselen…
Mooi bandje zit er aan. Staat haar mooi!
Wat leuk dat ze zo goed terechtgekomen is! Veel draagplezier gewenst voor Mw. Rhys!