Een van de NA’s van gisteren:
Beterschap. Heannig an doen.
Styline met Timex m31 automatisch uurwerk.
Gisterenmiddag gerepareerd met nieuwe stift en kroon. Stopt af en toe nog wel. Dan een tikkie geven en dan loopt ie weer. Even paar dagen aanzien en misschien dat ik dan wanneer het niet beter wordt de voet van de balans een miniem drupje wasbenzine geef om smeer daar op te lossen. Geen idee of het gaat werken.
Mooi trench watch style horloge, Bas. Zilveren kast? gaaf die diagonaal gewafelde (ook zilver?) wijzerplaat.
Cylindergang is lastig te detemineren. Oud systeem, vaak van voor 1925 en dus kalibernummer op de balans zijde. Soms op de wijzerplaat zijde, maar dan moet de wijzerplaat er af. Dan vind je soms nog wel eens wat in een oude Flume lijst. Die heb ik wel, maar het is lastig zoeken. @wbcoupe heeft geloof ik de beschikking over gegevens uit de Paulson catalogus, daar staan ook best veel oude uurwerken in. Eerst maar eens een plaatje van het uurwerk laten zien?
De site van Ranfft, inclusief het zoeksysteem op eigenschappen werkt nog steeds, dus eerst daar maar eens kijken.
Deze, hieronder, heeft geen merk op de wijzerplaat maar ook een cylindergang uurwerk, mooi gereviseerd door @Tokes. Dit uurwerk is wel geidentificeerd, het is een AS 960. ca. 1930 volgens Ranfft. Dus als jouw uurwerkje daar op lijkt ben je al een heel eind.
Het horloge hieronder, dat ik vandaag draag, was enige maanden een geschenkje van jou, @Bas. Waarvoor nog mijn grote dank.
Ook deze heeft een cylindergang uurwerk en een veel ouderwetsere constructie met al die losse bruggen. Deze heb ik nog niet kunnen determineren. Het loopt heel goed en heb het daarom nog niet uit de kast gehad, laat staan de wijzerplaat er af, dus ik heb hier ook geen info over de voorzijde van het uurwerk. Soms moet je dingen gewoon laten zoals ze zijn .
Onbekend soldaatje.
Mooie Hamilton!
En ChopChop, ook >>> Vintage &Vierkant!
Bah, veel last van? Beterschap .
Toevallig heb ik gisteren mijn vaccinatie gekregen, toch iets duf van.
Weer eentje uit de ‘te servicen doos’
Eppo met Otero 840 caliber.
Een nieuw glaasje moet er nog op.
De cijfers lijken op wortelnoten hout zoals je wel es ziet op dashboards van classic cars.
Weet iemand toevallig de liftangle want deze zou volgens de timegrapher een amplitude hebben van 338 op 52 graden en dat lijkt me toch onwezenlijk hoor zonder prellen.
Heel mooi👍🏻
Dankjewel Lex!
Hier de foto van de binnenkant
( even voor de duidelijkheid: over dit oudje hebben we het, crosspost van ’ show je Breguet style ')
Me too …
Beterschap!
Hoeveel Tissots bezit jij nu al? Bijna 250?